Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Nová reality show ze školního prostředí - 8. A
Na televizi skoro nekoukám, na reality show už vůbec ne a přesto jsem čistě náhodou včera viděla první díl nové reality show 8. A.
Tři učitelé, učící na výběrových ZŠ přijedou na půl roku učit romskou třídu 8.A do Brna.
V této třídě mají za úkol zaujmout žáky výukou a probudit v nich chuť chodit do školy, pracovat a učit se.
http://www.ceskatelevize.cz/porady/10719503009-trida-8-a/video/
Viděli jste? Co na to říkáte?
Právě jsem narazila na zajímavý článek k tématu, tak přidávám odkaz – http://www.eduin.cz/clanky/aktualne-cz-cyklus-ceske-televize-trida-8-a-ukazuje-co-se-skryva-pod-kobercem-ceskeho-skolstvi/
Kdo ještě nestihl, určitě mrkněte, pořad ukazuje mj. i stav školství a zodpovídá na řadu zajímavých otázek.
Ve včerejším díle mě zaujal zástupce ředitele, který řekl dle mého hodně podstatnou věc:
Do školy chodí děti, žáci, studenti a škola je služba a je potřeba reflektovat vzdělávací potřeby těch dětí, jednoho, každého. Za to zodpovídá škola.
My se neptáme, jestli to dítě, které k nám jde, je pro nás dost dobré. My se ptáme, zda jsem dobří pro to dítě.
Zatím jsem neviděla. Poslední dobou nemám čas si ani přečíst zprávy. zkusím na to mrknout. 🙂
To co bylo vidět, když třídu opustili filmaři, to byl horor. Na to bych vážně neměla v takové třídě učit. Nebo nejen učit, zkrátka v takové třídě nějak přežít.
A ty vysloveně hloupé odpovědi některých dětí. Nechci je urazit, to vůbec. Ale kde se jim v hlavě bere to, co vypustí z úst? Chlapec, který klidně na otázku: Co budeš dělat až budeš velký? Odpoví: Chci být Američan? Přemýšlím, zda jsem to pochopila vůbec správně. A co následovalo za odpovědi dál…škoda slov.
Jsou v osmé třídě a nezvládnou prakticky nic. Takové jednoduché věci by zvládlo dítě ze školky. Nepřemýšlí, nesnaží se. Vážně škoda času, které zbytečně v té škole prosedí.
Ahoj dá se na to kouknout někdě zpětně na netu?
(Citováno od Lien z 31.10.2014 12:37)
Lien, ano, v odkazu v úvodu. Včera byl druhý díl.
Ahoj dá se na to kouknout někdě zpětně na netu?
(Citováno od Lien z 31.10.2014 12:37)
Lien, když kliknu na ten odkaz v úvodní zprávě od Peťky, tak mi tam rovnou naskočí video. Včera byl druhý díl, odkaz na první je pod tím anebo taky napravo jsou “nejbližší díly ve vysílání“ a tam je to taky.
Ahoj dá se na to kouknout někdě zpětně na netu?
Tohle mi úplně uniklo, zkusím zkouknout další díl.
Ale když to vidím u nás v první třídě, tak mi to přijde jako marný boj už od začátku.
Já bych zavedla, že musí chodit povinně do školky (třeba u nás je od 2 let a berou opravdu každého). První 2 roky Lucinka žádného takového spolužáka neměla, v předškolácích tam byl jeden.
Nastoupili do první třídy a je jich ve třídě šest.
Paní učitelka nešťastná (a to má 2 asistentky, i když pro jiné děti – hemofilika a autistku).
Romské děti neznají základní barvy, neumí držet tužku, omalovánky asi v životě neviděly.
Učí se číst genetickou metodou a matiku podle Frause, drtivá většina třídy už normálně čte (Lůca v srpnu znala akorát písmenka ze svého jména a teď si sama čte Čtyřlístek a luští Sudoku), ale děti, které nechodily do školky (nejsou to jen Romové), tak se pořád ještě neumí ani podepsat.
Ve třídě je 23 dětí, každý je na tom jinak, to je jasný, ale jsem zvědavá, jak se postupně ten rozdíl mezi vědomostmi bude zvětšovat a jak to paní učitelka ukočíruje, aby se ti šikovnější nenudily.
Zatím zavedla “povinné“ doučování, kam tedy 4 děti opravdu dochází a každý den hodinu po vyučování s nimi dělá takové ty věci, co jiné děti dělaly ve školce – vezmi do ruky tužku a spoj zvířátko a místo kde bydlí, vybarvi omalovánky atd.
Peťko, tak mi to nedalo a tím, že to časově vyšlo, tak jsem koukla a nalákala i manžela, který půlku těch dětí zná a v této sféře se pracovně pohybuje.
No můj dojem… že je to marný… Obzvlášť matematika po vypnutí kamer. Naprostá ztráta času podle mě.
Neviděla jsem to celý, chvílemi mi to přišlo v pohodě, např. šlo vidět, že mají děti radost, když dostaly dobrou známku z češtiny. Ale pro mě tedy otázka,jak vypadá čeština bez kamer. Jestli stejně jako ta matematika.
Toho učitele matematiky mi bylo líto. No myslím to pro něj bude zkušenost a bude jednou rád za třídu v běžné škole, ale na tyhle děti nemá.
Myslím, že co má smysl, tak tyto děti zkusit naučit to nejběžnější ze života, jak nenaletět podvodníkům, jak si spočítat peníze atd.
Plus ty trochu chytřejší a přizpůsobivější se snažit nasměrovat na trochu lepší cestu… Přesně jak ta jedna holka chce být kadeřnicí např., tak v tomto se je snažit podpořit a pomoct jim toho dosáhnout.
Tak za chvilkuna čt.
Kdo se bude dívat?