Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Jak se zachovat,když syn donese poprvé 3
U syna ve školce,nám doporučovali odklad,ale my nechtěli-syn byl velmi šikovný,uměl se podepsat v 4,5letech,také základní písmenka,počítat,malovat,měli jsme spoustu pracovních sešitů a ho to bavilo!je velmi kreativní(rád vyrábí a baví ho keramika)chodili jsme na logopedii,také se velmi rychle naučil R,Ř.První třída uplně v pohodě-má spoustu dyplomů-za recitační soutěže,pěveckou,sportovní…Ke konci druhé třídy jsem nastoupila do práce(na odpolední)takže se mu věnoval manžel,ale nevím jak dostatečně!syn se zhoršil v češtině-za opsaný text začal dostávat 2.Sice měl na vysvědčení samé jedničky,ale začala jsem se bát 2třídy!3den ve škole 2 za opis,pak jedničky a dneska opět za opis textu dokonce první 3!trochu mě to zděsilo,ale snažila jsem se ho nevystresovat!ale nejde mi pořád do hlavy když ten text vidí jak je napsaný,že u něho udělá chyby!Mám strach 2třída je už malinko náročnější a na známkování asi také!poradte,jestli máte tř.podobné zkušenosti!děkuji
prvně proč ted řešit jestli jste měli nebo neměli dát do školy…sice jsem příznivcem odkladů atd ale to je v tuto chvíli bezpředmětné…je to vaše rozhodnutí a ted to jistě všechno dotáhnete a ustojíte…
osobně si myslím že to není žádný problém, nedělat z toho vědu, zkoušet doma psát krátké textíky, opravdu kratší, nechat mu chvilku na překontrolování, a třeba se k tomu vracet dvakrát denně během větiček…
je to třeba pro něho něco nového co mu prostě nejde a bude mu déle trvat než si to sedne…uklidnujte známky se opraví hlavně z vás musí cítit že se o nic nejedná a nevadí…ono je i možné že to tak bude mít nastavené…všem nejde vždy všechno….přesto si myslím že to je problém cviku a zažití si toho..
pevné nervy a určitě to zvládnete, písněte jak se daří
Já bych hlavně zachovala klid, ať se stres nepřenese na syna. Kluci můžou mít se psaním prolémy – manší či větší – a přitom jsou jinak velmi inteligentní. Je to zcela běžné. U holek také, ale méně. A to ještě neznamená, že tvůj syn bude mít nějaké problémy se psaním. Já jsem třeba od třetí do páté třídy měla velké problémy se psaní a pravopisem, teda spíš jsme měli přísnou učitelku, ale chyb jsem dělala hodně. A nakonec jsem vystudovala češtinu (a němčinu) na filozofické fakultě. Což ale synovi nedoporučuju, pro kluka je lepší nějaké normální povolání 🙂
Nedělala bych z toho žádnou vědu. Adam je taky jedničkář, ale občas má “den blbec“, něco se mu nepovede a přinese taky trojku. To se prostě stane. A rozhodně není dobře ho za to nějak kárat. Jen se ho zeptám, co se mu nepovedlo a pak to doma trénujeme. Někdy to pak doma napíše (spočítá) úplně bez problémů, někdy vidím, že něčemu nerozumí, tak to projdeme spolu a vždycky si to pak opraví. Třeba v pátek přinesl v žákovské tužkou 3- za odčítání pod sebou, že se mu to nějak nepovedlo a když to o víkendu natrénuje, může si to u paní učitelky opravit. Napsala jsem mu o víkendu 30 příkladů a měl 1 chybu. Nechápala jsem, jak je to možné. I učitelka mi pak v pondělí řekla, že ve škole taky předtím všechny cvičení dobře a v pátek najednou “zkrat“. V neděli lehl s horečkou a angínou, tak to přikládám k tomu, že už na něj něco lezlo a nebyl ve své kůži, nesoustředil se a tak…..
Myslím, že jsou důležitější věci v životě, než jestli dítě přineslo najednou horší známku, než jsme zvyklý. Jen bych zapátrala – v klidu – proč najednou horší známky. Jestli to je jen jednorázovka, nebo jestli to zhoršení trvá.
Tak moje dcera chodí do třetí třídy – zrovna včera opisovala text do notýsku a měla zapsáno “vícvyk“ a to si tedy myslím, že jí škola jde. On i ten opis je pro ně těžký – musí u toho zvládnout sledovat mnoho věcí. Na jedné přednášce paní dr. říkala, že by ta známka měla vadit dítěti a rodič by to na sobě neměl nechat moc znát – prostě aby se dítě snažilo kvůli sobě. Takže říct – “to je ale blbý, že si dostal trojku, viď? To já bych byla taky naštvaná“. No a dál jak psala Petra – probrat z čeho ta trojka byla…
Opisy textu jsou pro mladší děti hodně náročné. Paní učitelka nám vždycky na třídních schůzkách ve 2. a 3.třídě říkala, že nechápe, jak je možné, že většina dětí napíše diktát bez problémů, ale opis je naopak tragedie. A samozřejmě říkala, že to máme s dětmi doma procvičovat, aspoň jednu větu denně. Dcera to tenkrát nesnášela, tak jsem jí tu větu nechávala vybrat – z jakéhokoliv časopisu nebo knížky, prostě jak chtěla.
A pak najednou (myslím, že někdy na konci 3.třídy) to sedlo samo od sebe a opis je naprosto bez problému, žádné zapomenuté háčky, čárky, vynechaná písmena. Mám pocit, že na tohle musí asi děti taky trochu “uzrát“ 🙂
Jinak dcera (6.třída) je vyloženě češtinářský tip, podle různých srovnávacích testů je bez jakéhokoliv úsilí jedna z nejlepších na škole, celorepublikové testy (z ČJ) má dokonce na 100%, ale prostě ty opisy jí ve 2.třídě trápily taky, takže nedělejte předčasné závěry 🙂
Každopádně držím palce.
Určitě bych nedělala vědu z toho, že má druhák první trojku, ale chápu, že to napoprvé docela zaskočí. Myslím, ale že stačí zeptat se, jestli ví, proč tu 3 dostal a jak to udělat, aby to příště bylo lepší. Snažila bych se moc nementorovat, spíš ho popostrčit k tomu, aby sám popřemýšlel, na co si dát příště pozor, aby se aspoň některých chyb vyvaroval.
Jinak bych ve druhé třídě už neřešila, jestli jste měli nebo neměli dávat před skoro rokem a půl odklad, v tuhle chvíli to je už úplně jedno a nikdo nezjistí, jak by všechno probíhalo, kdybyste odklad dali. Zabývej se tím, co je, ne tím, co by bývalo mohlo být, kdyby… 😉