Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
umí děti držet při sobě v partě třídy?
Myslíte, že umí děti držet při sobě a udržet si partu v duchu společné radosti, průšvihy atd….?
Nemyslím partu tří kamarádek,už i to je někdy nešťastné číslo, myslím hlavně školní třídy..vidíte do toho?
Co mě k této otázce vedlo..uspávala jsem malého a v hlavě mi jela slova kluka a dolehl na mě ten význam…je ve druháku a chtěl peníze na dárek pro učitele, no ale pak z něj vypadlo že se domlouvají ve skupinkách a každý kupuje něco jiného….tak mě to překvapilo že se třída není schopná domluvit na jednotném a skupinkuje se to…bylo to před spaním ale ráda se s ním k tomu tématu vrátím….
V návaznosti toho co mi řekl kluk se mi vybavila věta když jsem náhodně jela vlakem s třídním učitelem z gymplu a bavili jsme se o školství a pronesl větu v duchu toho, že nás měl jako poslední fajn třídnickou třídu, že když průser tak všichni a stáli jsme za sebou, že pak už ta generace byla jen a jen horší a že školství rád opustil důchodem
Udržet dobrý kolektiv je velká práce učitele. Nemyslím, že by se něco začalo kazit na druhém stupni nebo mícháním dětí do šestých tříd. Skupinky byly, jsou a budou. Jen záleží, jak se ty skupinky umí mezi sebou domluvit. Bez dobrého třídního to zvládne málokterá třída, u menších dětí je toto kupovivu ještě těžší než u větších. Na střední škole se za dobré konstelace může utvořit dobrý kolektiv i bez dobrého třídního. U malých jen těžko.
Zuzi, té 6.třídy se taky bojím – tři třídy se budou dělit do dvou a nikdo nám ani dětem nechce říct, jak to bude, prý se to dozvíme až koncem srpna, přitom víme, že seznamy už jsou dávno připravené. Asi pojistka, abychom neremcali…pak už na to nebude prostor.
dcera končí osmou třídu a skupinkovat se to u nich začalo v té páté,šesté,když promíchali stávající třídy.dokonce po mě chtěla ať ji na devátou třídu dám na jinou školu což jsem jí nakonec rozmluvila a bylo to z důvodu nedobrého kolektivu 🙁 řešilo se to i dost na třídních schůzkách a přitom je to škola na velmi malém městě,není to otázka nějakého sociálního rozvrstvení nebo jak to nazvat,ale nechuti ustupovat jedněm a těm samým kverulantům,průšvihářům,kdy někomu je to úplně jedno,jiní se dohadují atd…a dárek pro uč. probíhal v podobném duchu,jedni nechtěli dát nic,jiným to bylo jedno a jedni koupili co uznali za vhodné..
já na základce také zažila nedobrý kolektiv,je to už hooodně dávno a neměli jsem společně ani jeden sraz…zůstala jen pachuť 🙁
Společné dary na konci roku – to bývala už za mě hodně citlivá věc. Nemyslím si, že je to o sobeckosti, ale prostě každý má jinou představu a ne každý dá peníze s tím, že je mu jedno, co se za to koupí. Pamatuju si, jak jsem trpěla na konci čtvrťáku, když kolektiv odsouhlasil, že se kantorovi koupí živý králík. Jako for asi dobrý, ale mně to přišlo úplně uhozený (a kantorovi taky, byl z toho dost zoufalý).
Takže mě přijde dost rozumné, jak to vyřešili u Vašíka ve třídě – všichni budou spokojení. A nevidím to jako sobeckost, ale spíš jako snahu udělat kantorovi radost a ne dát bezmyšlenkovitě stovku a ani nevědět, co za to nějaký rádoby tahoun kolektivu koupí…
Jinak na otázku odpovím: V naší třídě šel letos (5.třída) kolektiv úplně do háje.
Starší dcera měla na zš dobrou partu, u mladší to je už jinak. Možná to ale přijde věkem, až bude třeba na druhém stupni. I tak si ale myslím, že se dnes málokde najde opravdu pevný třídní kolektiv. Na tom se musí pracovat, což je nad rámec povinností třídních učitelů. Navíc ty děti už dnes jsou i jinak vychovávaný a i když se budu opakovat, je to otázka i sobeckosti. Každý se stará sám o sebe. Samozřejmě vyjímky existují.