Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Cizí jazyk už v první třídě?
Co si myslíte o výuce cizího jazyka v první třídě?
Dcera měla AJ až od třetí třídy. Ve druhé mohla chodit na odpolední kroužek Aj, ale nebyl povinný.
Syn má AJ taky jako kroužek v družině. přestože na něho hodit nechce, tak musí. Tak jim to řekla paní učitelka. A to odevzal papír, kde měl napsáno, že chodit nebude.
Mají děti už v první třídě cizí jazyk? Jste pro, nebo si myslíte, že je to brzo?
Já si teda myslím, že už tak se toho v první třídě musí naučit spoustu, tak proč ještě cizí jazyk?
Zbynulo, souhlasím 🙂 a to co píšeš je teda něco. 🙁
Zbynulo, souhlasím se vším, co jsi napsala, až na jednu věc – buňky na jazyk nejsou až tolik potřeba, stačí jazyk hodně používat a naučí se ho i to největší jazykové dřevo (=např. já 🙂 ).
Jsem proti výuce cizího jazyka ve školce a první třídě. Něco jiného je, když je dítě bilingvinní a osvojí si druhý jazyk přirozeně. Ale začít učit jazyk jako cizí – podle mého nesmysl dříve než ve 3. třídě. I tak toho mají děti plné brýle. Nevěřím, že má vliv, jestli dítě začalo v 5 nebo v 8 letech. Buď buňky na jazyk má, nebo nemá. Přesně, jak píšete, ve druhé třídě je to rok vybarvování. Dnes přišla kolegyně – suplovala angličtinu ve druhé třídě a říkala, že neví, jak je má učit barvy anglicky, když je někteří neumí pojmenovat česky. Nebo já jsem suplovala ve čtvrté třídě a 5 dětí netušilo, kdy se narodily (ani ve kterém měsíci, ne tak přesné datum). Až budou děti zvládat základy, učme je anglicky.
Asi před dvěma lety ředitelka MŠ, kam chodí moje děti, oznámila, že kroužek angličtiny neotevře. Jedna mamimka se tam velmi rozhořčila a chtěla syna přehlásit do jiné školky, kde aj mají. Nakonec to neudělala, musela by ho tam denně vozit, tak si to rozmyslela. Chlapec v té době neuměl “půlku abecedy“ vyslovit česky. To nemyslím zle, to samé říkám teď o své čtyřleté dceři. Jsme rádi, když se s ní domluvíme česky 🙂 Syn má 6 a zajímá se o hodně věcí, umí anglicky pár slov a napočítat do 10, ale jen proto, že sám chtěl.
Petro není, v družině je jiná paní učtelka. AJ je učí jejich třídní. No a to bude asi ten problém proč na ní nechce chodit a druhý je ten, že chce být v družině.
Moja dcéra mala Aj na 1. stupni. Celú hodinu vyfarbovali 3 zvieratká. Naučila sa veľmi málo slovíčok. Bolo to skôr o vyfarbovaní v pracovnom zošite. V prvom ročníku deti ani svoju rodnú reč dobre neovládajú, často navštevujú logopéda. Myslím si, že tak od 4, 5. ročníka stačí. 🙂
Starší syn má angličtinu od první třídy. Větší nápor slovíček začal až teď od třetí. V první a druhé se s jazykem spíš seznamovali a těch pár slovíček, co se naučili, neustále dlouho opakovali. Mladší syn má jako předškolák jednou týdně povinnou angličtinu už ve školce. Co vím, tak se učili barvy a pár dalších výrazů. Nijak ho doma nezkouším. Ve škole to budou stejně znovu opakovat a pokud si něco ze školky zapamatuje, bude to jen dobře.
U nás byl AJ taky už v 1. třídě, ale bylo to jen takové seznamovací. Poslouchali písničky, naučili se pár slovíček podle poslechu. Ani ve 2. třídě ještě v AJ nepsali.
Náš Míša chodil na agličtinu již v Mateřském centru, tak asi od 2 1/2 roku. Měl vynikající lektorku. Před dvěma roky začal s ruštinou. Jazyky mu jdou velice dobře. Ve škole měl možnost si vybrat mezi němčinou, ruštinou, francouzštinou a španělštinou. Nakonec si vybral právě tu ruštinou, protože v západních státech se děti také učí anglicky, takže tam se bez problému domluví.
Nevím, jestli mám radit, aby děti měly cizí jazyk od první třídy. To záleží na každém dítěti. Někdo zápasí s češtinou a jinému jazyku jdou sami.
Naše škola cizí jazyk od první třídy nabízí a já jsem za to ráda. Naopak by mi vadilo, kdyby to škola nenabízela. Dcera teď chodí na angličtinu ve školce. Chodí až teď v předškolním roce, minutý rok neměli dost zájemců. Učila jsem se s ní doma jen slovíčka. Nenuceně. Když jsme byli na dovolený (nebo jsme doma zaslechli cizince), tak občas nějaký slovíčko zaslechla a měla ten hřejivej pocit, že něčemu rozuměla. Ve vlaku jsme jednou narazili na cizinku, se kterou si dcera “popovídala“ o panence na obrázku – zážitek, na kterej ráda vzpomínám. Ve školce začali přidávat i slovesa nebo opravdu krátký fráze. Když dcera přijde s něčím novým, tak si to zopakujeme.
Souhlasím s tím, že je důležitá forma výuky a s tím, že může nastat zádrhel, pokud ten jazyk (v dnešní době angličtinu) neumí rodiče a dítěti nemohou pomoct, jak by si představovali. Zádrhel se ale dá vyřešit přístupem rodiče. Stejnej zádrhel totiž může nastat i u češtiny nebo u matematiky a o těch předmětech nikdo nediskutuje, od které třídy se mají začít učit a jestli vůbec.
Já si myslím,že cizí jazyk od 1 třídy je pro děti na spestření učiva dobrý.Ale někde se již učí věty a slovíčka,což je pro ně těžké…
Raději bych jej zařadila až od 3. třídy,jak jsme to měli i my.
Zdraví Radka.