Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
říkat dětem ve škole dopředu písemky či ne?
Ahojte holky, chtěla bych se zeptat zda je lepší dětem – v 6. třídě říkat dopředu kdy budpou psát písemku a z čeho, myslím tím teď předmět matematika.
Máme problém se synbem – vždy byl samé jedničky až do letošního školního roku – v pololetí měl z matiky 3 a ted mu vychází 4.
A to i přesto že půl až hodinu denně se s ním manžel matiku učí. Jeho učitel má velice specifický styl “ učení“. Každou hodinu bere jinou látku a pak se k tomu neustále nepravidelně vrací, protože děcka nic neví – nemají to zažité. Např. jednu hodinu bere dělení desetinných čísel, duhou obvod čtverce, třetí úhly…. písemky píšou také tak hala bala – dopředu jim neříká kdy a zčeho budou psát.
už jsme s manželem za ním byli, aby aspondětem řekl kdy budou psát a z čeho, aby se na to mohli připravit, ale on že ne, že by z toho měl průšvih a že by se děti učili jen to co bude na písemku a ne to ostatní.
Abych pravdu řekla, já sama nevím jak ho na další hodinu připravit – úlohy nemají když člověk neví, co zrovna budou v té směsi učiva dělat, tak se neorientuju – natož děcko. Takže se snaží naučit celé obsáhlé učivo 6 třídy – už to mají celé probrané a vrací se k tomu – a tak neumí pořádně nic.
Navíc ty písemky ani nenosí dom – učitel jim je dom nedává – takže ani nevíme co mu nejde.
Učitel má 2 roky před důchodem, takže ho ředitel nebude chtít propustit. I kdybychom si stěžovali – a že těch stížností na něho je.
Někdy se stane že jim řekne z čeho budou psát, ale pak dojde ten den do hodiny a řekne že se mu to nechtělo chystat, tak jim dá písemku na něco jiného!!!!!!!!!!!!!
Učí všechny matiky na 2. stupni. Děcka co ted v týdnu dělali v 9. té třídě přijímačky tak díky matice je mnozí neudělali.
V úterý je rodičák.
Prosím poraďte – co s tím, jak jednat s učitelem, vedením…. je správné říkat dětem dopředu písemky?
Kluk díky matice už nechce chodit do školy
Plně souhlasím s názorem Bamísky-testy neoznamovat,pololetní písemky ano.
Jediné nad čím bych se asi pozastavila,proč najednou má problém s matematikou půl třídy……
Moc teď nemám čas, ale to téma mě zaujalo, tak nejdřív jen k té úvodní otázce, víc až to celé dočtu 😉
Podle mě záleží na tom, jaký je účel testu – pokud jde o to zjistit, jak žáci látce rozumí (aby měl učitel zpětnou vazbu), tak je lepší dopředu neoznamovat. Pokud jde o to, aby se na to doma určitě podívali (aby se na té látce dalo dál stavět), tak bych test oznámila předem.
Navíc ty písemky ani nenosí dom – učitel jim je dom nedává – takže ani nevíme co mu nejde…a syn to neví? tak bych se šla prostě zeptat učitele.
Jj, teď čtu, že má dva roky před důchodem, takže praxe. omlouvám se za zbrklý dotaz.
v úterý bych na rodičáku jednala, ale slušně. Poukazovala ale spíš na to procvičování než hlášení písemek.
ono nejde o to hlásit nehlásit písemky, ale hodně záleží na stylu výuky. A ten bych řešila v prvé řadě, protože skákat z jedné látky na druhou kor v matematice mi připadá hodně nešťastné. Zeptám se, to je nějaký nový učitel nebo má praxi? A nikdo z rodičů se neozval? A co žci, kteří za tu hodinu tu látku nepochopí nebo třeba chybí?Jinak za mě opravdu není nutné v matematice a češtině hlásit písemky.
jo ještě příklady na čas,já nevím ale většina písemek byla na čas,vždyť i na přijímačkách měli čas předem daný a kdo nestíhal vypočítat tak měl smůlu. Zrovna známé dítě,čistý jedničkář, matiku umí výborně,prošel na gymplu přípravou na přijímačky a cvičný test měl na plný počet bodů,tak první den přijímaček 2 příklady nestihl.Ono na té střední už se s nima nikdo moc mazat nebude.
Takže zkus se synem procvičovat,to co už se učili a ať se nenervuje,to mu pak bere hodně času
K písemkám-já taky nemám ráda když učitelé hlásí děckám každou písemku předem,pak se učí jen to co zrovna mají a zbytek učiva neumí.Dcera taky takové učitele měla a má a já na to vždy nadávala,protože ano má pak lehce jedničky což je fajn,ale výsledku to pak hned po písemce zapomene.Takže když pak náhodou dostali nečekanou písemku,nebo na něco jiného než učitelka avizovala tak pak velká část třídy pohořela a když se nad tím dcera doma rozčilovala,tak jsem jí vždy říkala ať nenadává,protože má umět vše co probrali.
K přijímačkám-zvlášť v Moravskoslezském kraji,první den měli s matematikou problém všichni (i premianti) a když se podíváš na výsledky tak je vidět,že u matiky moc bodů děcka nemají a to jsou z různých škol.
K řešení problému-zkusit ať zajde za učitelem a poprosit o doučování,u nás jsou k tomu učitelé nakloněni a když za nima dítě příjde že něčemu nerozumí,tak se domluví na nějakém čase kdy má volno a pak mu to vysvětlí,kolikrát to bývá i učitel stejného předmětu,který ale zrovna tuto třídu neučí
Jenže kluk má na jedničky a dvojky, on je prostě vystreslej. Kdyby na to neměl a nešlo mu to netrápím ho. Doma my to vypočítá na tu dvojku maximálně – ve škole 4-5. Vše jim měří časem, každá prkotina je hrubá chyba, navíc ten šílený zmatek
Lien, kdyby tam byli takoví všichni, tak já z té školy dávám děti pryč, protože tomu učitelovi je úplně jedno že mu polovina třídy propadá, on si to odučí, má za to zaplaceno, tak co víc. Z děcek i rodičů dělá akorát blbce.
Věř mi, je to na mrtvicu.
Myslím, že kdyby s dětmi víc příklady a učivo procvičoval, že by to vypadalo jinak. On je stresuje – příklady na čas, kdy to nestihne – za 5 bez komentáře.
Prostě stresem a nervozitou nic nenaučí.
Už docela vážně uvažujeme o jiné škole.
Bamisko, děkuji, v pohodě.
Teď jsem zrovna nemyslela, že by měl hlásit každou pětiminutovku, ale on jim neříká ani ty čtvrtletky a pololetky!
Nejhorší na tom je že v tom chaosu učiva, jak berou pátý přes devátý, tak se ztrácí, ještě než si jednu látku zažijí, jdou na další a to je podle mě chyba. Oni to potřebují nadrilovat – úkoly nemají vůbec, v sešitě také moc vypočítaných příkladů nemají.. Prostě berou několik témat – rozdílných současně a to je ten problém, to by bylo lepší aby je na to upozornil, nebo aby probíral látku postupně a procvičovali to.
Díky za názor.