Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
říkat dětem ve škole dopředu písemky či ne?
Ahojte holky, chtěla bych se zeptat zda je lepší dětem – v 6. třídě říkat dopředu kdy budpou psát písemku a z čeho, myslím tím teď předmět matematika.
Máme problém se synbem – vždy byl samé jedničky až do letošního školního roku – v pololetí měl z matiky 3 a ted mu vychází 4.
A to i přesto že půl až hodinu denně se s ním manžel matiku učí. Jeho učitel má velice specifický styl “ učení“. Každou hodinu bere jinou látku a pak se k tomu neustále nepravidelně vrací, protože děcka nic neví – nemají to zažité. Např. jednu hodinu bere dělení desetinných čísel, duhou obvod čtverce, třetí úhly…. písemky píšou také tak hala bala – dopředu jim neříká kdy a zčeho budou psát.
už jsme s manželem za ním byli, aby aspondětem řekl kdy budou psát a z čeho, aby se na to mohli připravit, ale on že ne, že by z toho měl průšvih a že by se děti učili jen to co bude na písemku a ne to ostatní.
Abych pravdu řekla, já sama nevím jak ho na další hodinu připravit – úlohy nemají když člověk neví, co zrovna budou v té směsi učiva dělat, tak se neorientuju – natož děcko. Takže se snaží naučit celé obsáhlé učivo 6 třídy – už to mají celé probrané a vrací se k tomu – a tak neumí pořádně nic.
Navíc ty písemky ani nenosí dom – učitel jim je dom nedává – takže ani nevíme co mu nejde.
Učitel má 2 roky před důchodem, takže ho ředitel nebude chtít propustit. I kdybychom si stěžovali – a že těch stížností na něho je.
Někdy se stane že jim řekne z čeho budou psát, ale pak dojde ten den do hodiny a řekne že se mu to nechtělo chystat, tak jim dá písemku na něco jiného!!!!!!!!!!!!!
Učí všechny matiky na 2. stupni. Děcka co ted v týdnu dělali v 9. té třídě přijímačky tak díky matice je mnozí neudělali.
V úterý je rodičák.
Prosím poraďte – co s tím, jak jednat s učitelem, vedením…. je správné říkat dětem dopředu písemky?
Kluk díky matice už nechce chodit do školy
Jsem učitelka a jsem pro oznamování písemek předem. Všech, i malých.
souhlasím s nuninka
Myslím, že když se oznámí písemka předem, je to fér. A kdo nechce, tak se stejně nepřipraví.
Tak já na prvním stupni hlásím všechno a hlavně máme od začátku roku prostě stanovené, který den se píše diktát, kdy pětiminutovka z čj, kdy z MA… to se opakuje (až na vyjímky) každý týden.
Testíky z PRV hlásím týden předem (ale to jsou takové testíky, že by je ten, kdo dává v hodinách pozor, napsal i bez přípravy… ale pro ten pocit dětí hlásím ;-)).
Cvičeníčka na známky psané v hodinách – to nehlásím, to jen v hodině řeknu – dejte si záležet, oznámkuju to. To jsou takové ty doplňovačky na zjištění, jestli se chytli.
Marien, nestíhám číst všechny reakce, ale za mne jako učitelku mat na sš. Písemky oznamuji téměř vždy až na vyjímku, kdy ji píší za trest:-) To co, ty tady popisuješ mi připadá jako forma výuky ve 4. roč. před maturitou, kdy se v semináři opakuje látka za předešlé 4.roky a tudíž se každou hodinu probírá něco jiného a písemky se neohlašují a píší se z probrané látky. Takto podle mne nelze postupovat na zš navíc u nové látky. Nechápu. Učitel přece nemá dokazovat, co žák neumí, ale to co umí. Navíc, pokud testy dopadají špatně, není chyba jen na straně žáků. Na sš můžu ještě říct, že holt jsme přijali vše co mělo ruce nohy (i ze 4 z mat) a tak čemu se pak divíme, ale na základce?
Za nás se dopředu říkla pouze velká písemka, ty malé ne.
Myslím si, že není důvod hlásit krátkou prověrku. Dítě se má připravovat na každou hodinu. Nemyslím si, že je blbé říct jim z čeho budou psát, ale tím myslím jenom orientačně, ne konkrétní otázky.
Ježiš, omlouvám se za tu strašnou hrubku, FUJ!
Marien, ještě jsem si vzpomněla, v čem jsem já našla u dcery největší mezery – zkus dát synovi příklady typu 54+77 a zkus to v duchu počítat společně s ním…a uvidíš, kdo z Vás dvou to bude mít rychlejš spočítané.
Takže mi začaly s tímhle a jakmile dcera zvládla rychle počítat tyhle obyčejné příklady, najednou to šlo všechno a rychle…a najednou se matiky přestala bát.
Tak držím palce.
Marien, já mám holku v 5.třídě, ale už jedou režimem 2.stupně – na matiku si taky muselo hodně dětí zvykat a dcera z ní měla taky skoro noční můru, učitelka je taková zrychlená a páťáci mají problém to stíhat.
U nás je zase “vychytávka“ to, že každé dítě dostane nejdřív dvě špatné známky a pak teprve má šanci si to opravit. Protože proberou fofrem nové učivo, kterému nikdo nerozumí, jenže než to stihnu dceři doma vysvětlit, už píšou desetiminutovku a hned další den, jak všichni pochytají známky 3-5, píšou další a překvapivě opět pochytají známky 3-5 :-).
Jinak zajímavé je, že mě pak stačí 5 minut na to, aby dcera tu novou látku pochopila 😀
Písemky jim dopředu nehlásí a myslím si, že je to tak dobře. Stejně se za jedno odpoledne před písemkou nic nenaučí, akorát si v tom nadělají větší zmatek.
Jinak za učitelkou jsem při třídních schůzkách byla – spíš jen ze zvědavosti, chtěla jsem jí poznat (dcera jí popisovala jako prsatou čarodějnici :-)) …a byla mi sympatická. Dceru označila jako šikovnou holku, která si neustále posílá s kamarádkama dopisy (takže jsem taky dostala trochu jiný náhled na to, proč nepochopí výklad ve škole a doma jo 🙂 Ale je fakt, že já to umím vysvětlit víc polopatě, toho jsem si vědomá).
Jinak dcera už noční můru z matiky nemá, doma denně (kupodivu ochotně) spočítá 2-3 příklady a to jí stačí na to, aby nedělala zbytečné chyby a počítala tak rychle, jak učitelka vyžaduje.
Takže já bych poradila trénovat, trénovat, trénovat (ale ne zase moc), a ono to časem přinese ovoce. Držím palce.
Jo a za učitelem bych na Tvém místě šla, ale spíš se jen zeptat, jak na tom syn je, třeba se dozvíš také zajímavé věci 🙂
Tak problém asi v učiteli bude, ale spíš v tom, že když vidí, že všichni mají čtverky, tak asi bych si z toho vydedukovala, že moc učit neumí a on by měl asi zkusit vymyslet jiný styl výuky.
Jenže jestli takhle učí celý život a zbývají mu dva roky do důchodu, tak to asi těžko bude chtít řešit.
Přijde mi, že normálního učitele zajímá, co dětem není jasné a snaží se to vysvětlit jinak.
Vzpomínám, že když se stala situace, že celá třída dostala čtverky a pětky, tak že někdy to ani učitelka nakonec nezapočítávala a spíš jsme to pak procvičovali znovu a pak teprve další písemnka.
Tak jestli se ti to chce řešit, tak bych se zaměřila spíš na způsob výuky, požádala učitele o nějaké konkrétní tipy, jak se mají děti připravovat a učit.
(osobně si myslím, že to ale bude k ničemu)
Jestli změnit školu nebo to přetrpět se čtverkami, to asi záleží i na ostatních okolnostech (jak chce syn, jestli by to jinde bylo lepší atp.).
Určitě hlavně ujistit syna, že na známkách tolik nezáleží. Pokud chce matematiku umět, tak spíš zařídit nějaké doučování. Ne kvůli lepším známkám, ale aby to uměl.
To jestli hlásí písemky dopředu mi nepřijde tak důležité, koneckonců, vždycky zhruba ve čtvrtletí nebo pololetí se dá nějaká větší očekávat.
To bych neřešila.