Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Kdo pomáhá dětem se školou?
S prvňáčkem se učím pořád. dcera už je velká, ale také si příjde pro pomoc nebo radu.
sice už ne tak často a spíše na tu školu kašle, ale zatím jí to prochází :-).
Kdo u vás pomáhá dětem s úkoly a se školou? Chodí ještě za vámi, nebo to zvládají sami?
My to máme rozdělené, někdy já, jindy tatínek. Ale asi záleží o jaký předmět jde 🙂
Dvě hodiny je teda dost. Naty si napíše úkoly, něco přečte a konec. Dcera ta to bere více hopem. 🙂
Stejdu Googla používám taky 🙂
Hezká jednička, fotku pejska se mi nepodařilo otevřít.
Pavli, taky mi to přijde zbytečně hodně, navíc se to někdy sejde, že jsou ty úkoly i docela dlouhé, tak to i při Majdiným rychlostylu docela na dlouho (teda na můj vkus, když čtu, jak se Katka s prvňačkou učí dvě hodiny, tak jsme totální žabaři :-D).
No jo, a ani jsem nenapsala, jak je to u nás.
U úkolů dost často asistuju, stačí sedět v pokojíku, syn to chce a asi se mu pak líp pracuje, nerozptyluje ho hraní atd. Říká mi třeba nahlas příklady a já jenom dělám “jo, jo“. 🙂
Úkolů mívají málo, jen zřídka je matika i čeština, většinou jedno z toho plus čtení, popř. zopáknout si něco krátkého z prvouky, písničku do hudebky atd. Často je jeden úkol. Navíc matika mu jde, takže to má většinou za chviličku hotové.
Manžel má na starosti kytaru, jen když není doma, dohlídnu na cvičení.
Tak u nás se zatím s ničím pomáhat nemusí (2.třída), kdybych nepodepisovala úkoly, tak bych ani nevěděla, co se učí… Jen ji musím k úkolům a klavíru pohonit, aby si to udělala.
U nás je momentálně násobilka tří.
Petro, 2-4 úkoly? To je docela hodně, ne? My máme jeden denně + děti mají číst. A já sama dávám třeťákům taky jednu denně – buď mají Ma nebo Jč + max. oprava diktátu, nebo “přineste si…“
MankoŠ, každá škola má svůj ŠVP (školní vzdělávací plán), takže se může stát, že na některé škole začnou probírat násobilku třeba až ve 3. třídě… I dotace hodin v ročníku se můžou lišit.
Katko, odkaz na obrázek jsem ti upravila, takže už se zobrazuje tady v diskusi obrázek.
No a rovnice o dvou neznámých ve 4. třídě? To mi teda příjde jako absolutní sci-fi. Naštěstí podle Frause neučím, neb mám letos jednu takovou třídu, že by mi nepobrali ani jednu neznámou… natož tak dvě. Zas ty svoje mám šikovné… je to vždycky sázka do loterie 😉
Holky, tak u nás se začíná s násobilkou teď, zatím jde o násobilku 2 a kromě toho se dělají jiné věci, takže na 3 nedojde asi hned. Musím se na to podívat.
Jsem chtěla na netu najít něco o té násobilce, kdy se učí podle Frause a místo toho jsem našla, že zlomky a soustava rovnic o 2 neznámých nás čekají ve 4. třídě. Se máme ještě myslím na co těšit.
Tak s tou násobilkou se nechám překvapit, protože to opravdu nevím.
Petro to jsi mě teďka překvapila, já myslela, že je to všude stejné, nebo minimálně podobné. Učíme se momentálně násobky 5, což Magdalénka hodnotí jako nejlehčí 🙂
Ještě jsem zapomněla, že čteme každý den, každý měsíc dostanou tabulku, do které zapisujeme co ten den přečetla a podepíše kdo ji poslouchal, za tři přečtené a podepsané díla (paní učitelka doporučila 15min) dostanou zlatou 1* do žákovské knížky…
Tak u nás měli ve druhé třídě násobilku jen do 5, pak ji sjeli celou ve třetí třídě.
Petro – k té násobilce. Nevím teda, kdy začnou, ale když jsem se bavila s psycholožkou, tak říkala, že ve 2. třídě je nejtěžší násobilka, takže počítám, že ji asi udělají celou. Budou muset tedy zřejmě začít dřív.