Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
4 a 5 u prvňáčků
Ahoj, chci se zeptat, jak se známkuje u vás ve škole v první třídě. Zrovna před chvílí mi přišel syn ze školy naprosto vyřízený, protože dostal čtyřku z diktátu. Paní učitelka včera dětem oznámila, že od druhého pololetí už bude dávat všechny známky. Dnes psali diktát a takhle to dopadlo. Podle syna diktovala i rychleji než dřív a děti moc nestíhali, dokonce byly i dvě pětky a jedniček prý málo. Zatím donesl jen jednu trojku, taky z češtiny (asi bude mít nějaké dys), ale to prostě domotal sám.
Nechci nadávat na učitelku, spíš nevím, jak se k tomu postavit. Přišel s brekem, je mi ho líto, ale nejde mi o to, aby učitelka dávala jen jedničky. Řekla jsem mu, že se nic neděje a určitě si to brzo opraví, ale mrzí mě to a připadá mi to na prvňáky hodně náročný, zvlášť když nedopadla nic moc celá třída. Mám strach, že se mu škola už úplně zprotiví, i po té trojce se mu tam moc nechtělo. Ale zase nechci tu známku moc zlehčovat, aby si nemyslel, že je to jedno.
Co děláte vy, když děti donesou 4 nebo 5?
věra
Já bych byla spíš pro slovní hodnocení, syn diktáty nezvládá a kdyby měl pořád 2 nebo 3, tak by známka na vysvědčení byla velkým šokem (už v první měl na konci 3 z češtiny). Takhle věděl, že to žádná sláva není. Letošní rok je paní učitelka mírnější, jestli měl jednou z diktátu lepší známku, tak je to hodně a na vysvědčení měl taky 3.
Souhlasím s Lenkou. Taky moc nechápu, proč by prvňáčci měli dostávat 4 a 5. Myslím si, že je důležité, aby se děti do školy těšili i přesto, že jim zrovna něco nejde. Asi bych hodnotila nejhůře 2 případně 3. Pamatuji si, že nám vždy psala paní učitelka vzkazy pro rodiče do sešitku, co mají procvičit, ale že by v první třídě někdo dostal horší známku než dvojku nepamatuji.
synovi je dnes 17, a když byl v první třídě tak vím že jeden spolužák propadl…kdyby paní učitelka dávala jen samé jedničky tak nemá podklad pro takovou situaci pokud to dítě absolutně nezvládá atd.
myslím že to že jsi to probrala s malým že se nic neděje a opraví to je to to správný, je mi jasné že to je pro něho šok, ale třeba i si sednout kouknout na diktát ukázat na chyby ukázat mu i diktát kdy ho měl správně aby viděl že tam rozdíly jsou a že se to někdy prostě nepovede, bude muset trochu trénovat a příště to vyjde, a pokud občas né nic se neděje atd…
on to je asi šok pro vás oba, ale jistě to zvládnete a myslím, že bude lepší připraven na další třídu atd(tím myslím že kdyby byl na jedničkách pořád a pak přišlo prozření pokud by byl dlouho zvyknutý jen na to dobré)
Ahoj, učím prvňáčky a tohle nechápu… 🙁
Já chtěla od pololetí dávat i dvojky, ale zatím jsem nezačala, dávám jedničky nebo podpis. Děti mrzí, i když nemají tu jedničku, tak proč je ještě stresovat, že dostanou 2, 3 atd… toho si užijí ve vyšších třídách dost.
Lenka
tak u nás už po 3 týdnech školy(prvňáčků) byla za jednu chybu známka o stupeň dolů..to mi přišlo ujetý a tak jsme se na tř.schůzkách zeptali..byly to známky jen orientační,aby rodiče věděli,kde mají děti zabrat..přijde mi celkově,že na prvňáčky se v dnešní době hodně tlačí a spěchá..děsím se co bude teda ve 2.třídě když tady čtu tyhle “zážitky“..u nás na škole je velkej rozdíl i u učitelek..v některých 1.třídách mají dom.úkoly 2x týdně,my máme každej den 2-3 úkoly..takže každá učitelka si jede podle svýho,už není to co za nás-všichni stejný tempo.
Ahoj mám taky syna v první třídě a trojky už má tři z češtiny
z diktátů.Když jsem ten diktát viděla přišlo mi známkování dost tvrdé.Ale doma se snažíme víc trénovat.Ale nijak kluka nestresuju.Snažím se to brát v klidu a když bude mít dvojky na konci roku tak je bude mít.Ale zase všechno má svoje hranice.A učit se musí.A pani učitelka ve vedlejší třídě dává pětky od listopadu.Tak že ta naše je v podstatě zlatá
Věruš, mám dcerku s poruchou učení, v první třídě se nám to taky stalo. Ale paní učitelka mi rovnou napsala, že ať tu známku beru spíš jako informativní. Máme komunikaci přes elektronickou žákovskou knížku, u známky značí i procento, jak moc je důležitá, takže třeba čtyřka z desetiminutovky je brána jako 50% od čtyřky,která by byla ze čtvrtletní písemky.
V tomhle případě jsem pohladila dítě po hlavě, řekla známku slovy – to znamená, že čtyřka je “dostatečná“, a neznamená to, že příště nemůže být z diktátu “dobrá“ nebo třeba “chvalitebná“, když to budeme zkoušet a snažit se. A s paní učitelkou bych určitě konzultovala i její pohled na věc, což dělám dost často. Ona má také své důvody, proč šla na ty prcky najednou tak zhurta, buď je chtěla nějak probrat šokem, aby zjistili, že končí legrace 🙂 Nebo tu známku opravdu bere jako orientační a nebude ji zařazovat do celkové klasifikace.
Důležité je dítě podpořit, aby hned nevidělo všechno černě.