Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Odklad školní docházky, jste pro nebo proti?
Bylo vám doporučeno dát dítěti odklad, přestože si myslíte, že je šikovné a školu zvládne?
Co je v dnešní době pro dítě lepší? Prodloužit mu “dětství“ ve školce nebo ho “strčit“ do školy, přestože to odborníci nedoporučují?
Dcera měla doporučen odklad od paní učitelky. Já byla proti a dodnes toho nelituji. Myslím si, že tenkrát opravdu nebyl důvod. A hlavně by tak přišla o všechny své kamarádky.
Jediný důvod, proč nám byl odklad doporučen, bylo to, že chodila na logopedii. Ještě neuměla Ř.
Syn měl odklad, protože je narozený v říjnu. A jde vidět, že je ve třídě z kluků největší a nudí se. 🙁
Nevadí mi, že šel o rok později, ale že se teď opravdu nudí.
Jste pro odklad, nebo si myslíte, že i když vám ho doporučí, ne vždy to je opravdu nutné?
Pokud je k odkladu pádný důvod, tak bych byla pro. Kdyby mi však doporučili odklad pro dítě jen kvůli tomu, že ještě neumí Ř, tak bych se zachovala stejně. Jinak syna plně chápu, já jsem také v říjnu, šla jsem tudíž později a se spolužáky jsem si vůbec nerozuměla… 🙁
Jsem proti odkladu jen proto, že si to rodiče z nějakého důvodu přejí. Pokud je pro odklad důvod, tak jsem určitě pro.
Vzhledem k našim problémům v první třídě, moc lituju toho, že jsme odklad nezvolili včas, ale ve školce nám ho přímo nedoporučili, tak jsme to neřesili.
Taky záleží hodně na škole. Moje neteř je teď taky v první třídě, bere dlouhodobě už přes 2 roky denně antibiotika a je to na ní znám. Je oproti vrstevníkům trošku pozadu, ani moc neroste, nepřibírá, musí nosit pleny, ale odklad jí nedali. Chodí do vesnické školy, kde jsou v podstatě ti samí lidé jako ve školce, berou na ni ohled, školu zvládá v pohodě a nosí jedničky. Sama švagrová říkala, že pokud by měla chodit třeba do školy jako moje dcera, tak by ji tam dát takhle brzy nemohla. Takže i výběr školy hraje při odkladu svoji roli.
Taky souhlasím s bamiskou… Já sama (ač vystudovaná uč. MŠ) jsem měla u svého vlastního dítěte problém zda je či není zralá. No, nutno říci, že jsem si myslela, že není, ale uč. ve školce i ve škole mě přesvědčovaly, že to zmákne. Kdo četl mé příspěvky z první třídy ví, že to až zas tak nezvládala. Fakt nás to stálo hodně dřiny – všechny… Je fakt, že tak v pololetí se to úplně zlomilo a že teď jsem ráda, že jsem ji do školy dala, ale v září či říjnu první třídy jsem po večerech “brečela“ co sem to vyvedla.
Některé maminky berou odklad jako hanbu, ostudu, že mají hloupé děti – ale jak psala bamiska – o chytrosti to fakt není. Dítě prostě umí to, co ho rodiče… učí – takže může znát celou abecedu, všechny značky aut… a přes to všechno prostě zralé není, protože některé věci se prostě naučit nedají, k těm prostě dítě musí dozrát.
Já taky nemám ráda ty odklady paušálně – taky myslím, že se jich spousta dává zbytečně…, ale když je odklad odůvodněný, tak jsem pro všemi deseti.
Ještě bych dodala – že mě rozčilují rodiče, že větší důraz kladou na to, co řekne uč. při zápise… než na to, co jim říká uč. ve školce – to zas rostu já. Uč. ve škole je vidí pár minut, ale uč. ve školce je s nimi 5 dní v týdnu…, ví jak se dítě projevuje… takže bych se přikláněla k tomu, že by se při nejmenším jejich názor měl brát vážně. Kšanda
myslím,že nejde paušálně hodnotit,každé dítě je jiné.ale řekla bych,že z mého okolí je těch odkladů nějak víc.Nejsem uč. ani psycholožka,ale důvody maminek on je takový hravý a nemá kam spěchat mi přijdou někdy trochu přehnané.Obzvlášť proto,že do září je ještě osm měsíců daleko a děti dělají velké pokroky.Dcera je červencová,tehdy mi to jen tak blesklo hlavou a ptala jsem se na názor uč. ve školce a ta mi potvrdila,že je to zbytečné,že je šikovná a odklad by jí spíše neprospěl,tudíž je sice nejmladší ve třídě věkově,ale zvládá bez problémů.Syn bude mít šest v březnu,je jiný než dcera,šikovnější zase na něco jiného,ale taky nemám pocit,že by neudržel pozornost,další rok ve školce by ho dle mého názoru zastavil v té touze co teď projevuje o vše nové byť si třeba nezaváže tkaničku,ale to mám vyzkoušeno,že je to lenivostí a musíme více uvolňovat ruku,což vím,ale je ten nekreslící typ,takže na tom nějak prostě zapracujeme 🙂 A jdeme v září do školy.:-)
Bami, ty jsi skvělá učitelka 🙂
Já nejsem proti odkladu, jenom se mi zdá, že se někdy dává naprosto zbytečně. Mám kolem sebe děti, kteří mají odklad a pomohlo jim to. Ale někdy se mi to opravdu zdá zbytečné.
Co se týká odkladu, nechávám na posouzení, res. doporučení odborníků v PP, učitelek v MŠ, logopedie atd.Odklad mi nijak nevadí, pokud jej moje děti mají/budou mít.Je-li třeba, pak není kam spěchat.
Domča odklad má, do školy jde tohle září – letos v květnu mu bude sedm. Myslím, že tak nějak “dospěl“, je zralejší, víc ho zajímá svět kolem sebe a nechce čas trávit jen tím, že si hraje. Je nadšený ve školce i doma, když se “probírají“ věci, které nezná, něco nového se doslova touží naučit – před rokem to byl opak. I když doporučení měl hlavně kvůli logopedii.
Navíc by měl jít na školu výběrovou, náročnější a rychlejší na výuku (děti na konci listopadu už běžně z hlavy a rychle, jako když bičem mrská, počítali do deseti), takže ten rok doma co se naučil mu nepochybně prospěl(doufám:-)
Logopedka tvrdí, že klukům odklad spíš svědčí, holčičky to mají spíš naopak – ale to beru jako obecné, je to všechno individuální, dítě od dítěte.
Já sama odklad měla, ale ne pro nezralost, nýbrž proto, že jsem rozená na konci září a nevzali mě. Takže jsem šla o rok později, mezitím jsem se naučila plynně číst, tak nějak psát a počítat a nepamatuju se, že bych se ve škole i tak nudila.
Bami takových učitelek jako ty, kdyby bylo více 😀
No jinak jsme se dneska s p. uč. domluvily, že to ještě proberem…protože dneska nebylo moc času…
Tak ono záleží nejvíc asi na tom, jak chceme, aby dítě do školy chodilo, pokud opravdu jen o ten rok déle, asi bych hodně uvažovala, aby to nedopadlo nuděním se.
Ale třeba u nás je to tak, že chci aby tam holky nechodily vůbec, takže každý rok, který budou moci být doma “navíc“ je dobrý, o odklad budu žádat u obou i když starší je v září, takže jí bude už skoro sedm, po odkladu by jí bylo skoro osm, když by nastupovala do první třídy. Protože ale nastupovat nebude a budeme školu řešit pro obě strany přijatelněji (než pět dní v týdnu od rána do večera), tak mi ten odklad přijde rozumný.
marýsku…no normální uč ví že se to prostě nedá, vem si v kolik se chodí s práce, nastává druhá směna pro domácnost, druhé děti do školy atd…..a srovnávat se nemá(ač nám to tam skáče), protože jak píšeš …já si vybavuju dvě holčičky malovaly líp jak já krása…měly starší sestru a pořád seděly a malovaly…ale nešlo jim zase nic ostatního byly neohrabané atd….takže je normální že každé dítko vyniká v něčem jiném….to jen my dospělí to občas vnímáme divně a né tak jak by se mělo….
už jen dítě nebude umět stříhat protože mu maminka nůžky z bezpečnosti doma nedává tak je jasné že mu to bude déle trvat než když tam přijde dítko a rok si doma zkouší volně stříhat….ale přitom nemá doma stavebnici a oproti prvnímu nebude pumět nic postavit atd.
No ale dneska jsem si připadala trochu jako ta, co se mu nevěnuje…ono nic proti učitelce…to tím nemyslím…prostě jsem se zeptala a chtěla vědět, jak to tam s ním vypadá…pořád se říká, jak se děti nemají srovnávat…a stejně se pořád srovnávají…tím myslím, jak dneska říkala, jeho vrstevnící to už umí…jenže já vím, že on má na vše čas a musí sám chtít…a ten kolektiv je v tom prostě super, že dělá s ostatními…a baví ho to…každý den nosí nějaký výtvor domů 🙂