Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Podpis u domácího úkolu.
Zajímalo by mě, jak to máte s podepisováním domácích úkolů.
Musí u vás na škole být podepsán domácí úkol či nikoli?
Když chodil syn na tu samou školu jak teď dcera, nemusel být domácí úkol podepsán a uběhl jen rok a u každého DÚ,byť jen čtení, musí být podpis.
Přiznám se, že občas zapomenu, nebo nejsem doma a píše úkol třeba s bráchou nebo manželem a ten úkol nepodepisuje, Má potom zbytečně u úkolu, který je v pořádku, zbytečné napsáno velkým červeným písmem – CHYBÍ PODPIS.
Jak je to u vás?
Tak je to tady – první poznámka v žákovské za nepodepsaný úkol. Přišlo to dřív, než jsem čekala a taky úplně jinak, než by mě napadlo. No uznejte – v pátek dělali ve škole nějaké cvičení a uč jim řekl, že kdo to nestihl, má si to dodělat doma. Většina dětí to stihla ve škole, takže to nepovažovaly za domácí úkol (ten totiž dostali taky), tudíž to ani neměly podepsané. No a dnes bylo tóčo a celá třída má poznámku v žákovské (až na pár výjimek, co si to opravdu dopisovaly doma). Tak si říkám, že je fajn, že nemají žádné vážnější problémy, když zbývá spousta času řešit takový prkotiny 🙂
(Citováno od Petra z 29.9.2014 15:38)Petro, to už je ale vážně přitažené za uši 🙁 Celá třída poznámku? To musí bavit 😉 (Ale před dětma mě raděj necituj 😉 )
(Citováno od Pavlinkav z 29.9.2014 17:08)
Taky jsem si říkala, že to má asi nějaký speciální kouzlo 🙂 nebo třeba nějaká soukromá hra, ve které třídě padne nejvíc poznámek, fakt nevím…
Tak je to tady – první poznámka v žákovské za nepodepsaný úkol. Přišlo to dřív, než jsem čekala a taky úplně jinak, než by mě napadlo. No uznejte – v pátek dělali ve škole nějaké cvičení a uč jim řekl, že kdo to nestihl, má si to dodělat doma. Většina dětí to stihla ve škole, takže to nepovažovaly za domácí úkol (ten totiž dostali taky), tudíž to ani neměly podepsané. No a dnes bylo tóčo a celá třída má poznámku v žákovské (až na pár výjimek, co si to opravdu dopisovaly doma). Tak si říkám, že je fajn, že nemají žádné vážnější problémy, když zbývá spousta času řešit takový prkotiny 🙂
(Citováno od Petra z 29.9.2014 15:38)
Petro, to už je ale vážně přitažené za uši 🙁 Celá třída poznámku? To musí bavit 😉 (Ale před dětma mě raděj necituj 😉 )
Pořád víc a víc se mi to podepisování nelíbí.
Osobně bych v tomto velmi ráda vedla syna k samostatnosti, až mě u sebe nebude chtít při každém úkolu, nechám ho pracovat úplně samostatně a ráda bych na něm nechala i to, kdy a jak si úkoly bude vypracovávat. Samozřejmě až časem, ale určitě ještě na ZŠ. Protože mě učení s ním baví, budu ráda k dispozici, pomůžu, ale chci v něm posilovat pocit, že zodpovědnost je na něm, nejsem tu od toho, abych ho tlačila do psaní úkolu, který je jeho.
Tenhle systém ale něco podobného vůbec neumožňuje.
Říká se tím vlastně, že úkoly jsou na zodpovědnosti rodičů. Role dítěte se tím dle mého názoru strašně shazuje.
A ještě – jak k tomu dítě přijde, když rodiče něco nepochopí a nepodepíšou a ono pak slízne poznámku? To už vůbec nechápu.
(Citováno od Danniella z 29.9.2014 16:03)
Danniello, přesně tak 😉 Taky jsem jí dnes říkala, že to beru, že jsem tu poznámku dostala já, ne ona, ale hroutit se z toho rozhodně nemíním.
Jen přemýšlím, jestli jí teď mám teda preventivně do Aj podepisovat úplně všechno, nebo tomu nechat volný průběh a pokračovat jako doteď – podle toho, co ona sama uzná, že je úkol a dá mi k podpisu.
Pořád víc a víc se mi to podepisování nelíbí.
Osobně bych v tomto velmi ráda vedla syna k samostatnosti, až mě u sebe nebude chtít při každém úkolu, nechám ho pracovat úplně samostatně a ráda bych na něm nechala i to, kdy a jak si úkoly bude vypracovávat. Samozřejmě až časem, ale určitě ještě na ZŠ. Protože mě učení s ním baví, budu ráda k dispozici, pomůžu, ale chci v něm posilovat pocit, že zodpovědnost je na něm, nejsem tu od toho, abych ho tlačila do psaní úkolu, který je jeho.
Tenhle systém ale něco podobného vůbec neumožňuje.
Říká se tím vlastně, že úkoly jsou na zodpovědnosti rodičů. Role dítěte se tím dle mého názoru strašně shazuje.
A ještě – jak k tomu dítě přijde, když rodiče něco nepochopí a nepodepíšou a ono pak slízne poznámku? To už vůbec nechápu.
Syn podpis mít nemusí. Jenom mají zavedený deníček na čtení. Vždy tam píšu – datum, co čte, jak dlouho a podpis.
Naopak dcera, ta musí mít podepsané úkoly z M. Jinak tam má mapsáno chybí podpis.
Tak je to tady – první poznámka v žákovské za nepodepsaný úkol. Přišlo to dřív, než jsem čekala a taky úplně jinak, než by mě napadlo. No uznejte – v pátek dělali ve škole nějaké cvičení a uč jim řekl, že kdo to nestihl, má si to dodělat doma. Většina dětí to stihla ve škole, takže to nepovažovaly za domácí úkol (ten totiž dostali taky), tudíž to ani neměly podepsané. No a dnes bylo tóčo a celá třída má poznámku v žákovské (až na pár výjimek, co si to opravdu dopisovaly doma). Tak si říkám, že je fajn, že nemají žádné vážnější problémy, když zbývá spousta času řešit takový prkotiny 🙂
Podle mého jsou podpisy rodičů zbytečné.Učitel pozná,zda se dítě připravovalo či nikoli a záleží na rodičích,jak se svému dítěti věnují,zda mají zájem,aby se dítě připravovalo do školy a pak jsou podpisy zbytečné.Nakonec je hodně dětí,
které si úkoly podepíší samy a co pak,učíme je vlastně od mládí podvodům
Zbynulo. napsala jsi to hezky.
Nad malými dětmi je třeba mít kontrolu.
Ale není třeba, aby měli učitelé kontrolu nad rodiči. 🙂
Syn je v první třídě. První týden školy jsem váhala, zda podepsat úkol, když to bylo vybarvení nějakého obrázku. Druhý týden školy jsem byla od pondělí do pátku pryč (na adaptačních pobytech školy, kde učím). Manžel měl celý týden odpolední. Babička a děda se vzorně o děti starali, ale syn měl také potom na několika místech červeně napsáno “podepisujte“. Učitelce jsem řekla předem, že jedu na týden pryč, ale neřeším to, to jsou drobnosti. Takže od té doby vše poctivě podepisuju.
Jinak já jako učitelka podepsané úkoly nevyžaduju, nejmladší jsem učila 4.třídu, ani tam nemuseli. Když si vzpomenu, jak jsme hromadně falšovali podpisy (naše třídní na ZŠ byla “diagnóza učitelka“ a až do konce osmičky jsme museli mít podepsané pořád a všechno. Pak už jsem šla na střední, devítku jsem neměla. Takže po těchto zkušenostech podpisy chci jen občas v žákovské knížce.
Chápu ale, že u těch malých dětí je to něco jiného. Nad nimi je ještě nutná kontrola rodičů.
Když vás tak čtu,tak jsem ráda jak máme “normální“ školu.V první třídě nám učitelka řekla že podepisovat máme jen úkolníček,kde je zadání úkolů,případně nějaký vzkaz pro rodiče (např.když byl adapťák že nemají mít sebou aktovky,nebo že přebrala peníze), práci v sešitech,hotový úkol apod. už podepisovat nemusíme.Jinak jednou za týden máme podepsat žákovskou,ve které nám kontaky vypsala p.učitelka a my si jen vyplnili osobní údaje a podpis.
Jestli si dobře pamatuju tak u starší jsme úkoly podepisovali tak do 4 třídy pak už ne.Jak tu někdo psal že v devítce je konečně podepisovat nemusí,tak podepisovat osmačce že má úkol mi příjde fakt už divné.Ale je fakt že když třída myslím že zrovna v osmičce ,jeden čas flákala hromadně úkoly tak jim třídní zadala pořídit si úkolníček a ten jí chodili 1x týdně ukazovat že je podepsaný jak od nich,tak od rodičů,ale trvalo to tak 2 měsíce,pak s tím mohli přestat.