Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Jak u vás letos probíhal zápis do školy?
Nedávno se Petra ptala, kdo z vás jde letos k zápisu. Zápisy už pomalu začaly a včera jsem koukala na zprávy a nevěřila svým očím, když jsem viděla, že někteří rodiče čekají celou noc před školou, jen aby se jejich děti dostaly na jednu z prestižních škol.
My si na zápis ještě nějaký rok počkáme, ale zajímalo by mě, jak to letos probíhalo u vás. Co všechno paní učitelky zjišťovaly? Jak to děti zvládaly a co vy? Nervozita byla asi velká. Držím všem palečky, aby zápis dopadl podle vašich představ.
Tak máme zápis za sebou. Bylo to sice trochu časově náročnější, protože jsme tam dorazili asi pět minut po 16.hod a na řadu jsme přišli až deset minut po 17.hod., byli jsme poslední, takže nervíky i trošku pracovaly, snažili jsme se s taťkou prcka rozptýlit a až ke konci se nám to povedlo, celou dobu vypadal tak, že se zhroutí na prahu třídy 🙂
(prostě se mu z nějakého důvodu nezdála paní učitelka, kterou viděl ve dveřích, protože ji už znal z různých akcí, které pořádala škola pro školku…)
Šli jsme na řadu jako poslední, ale na paních učitelkách – byly tam tři – to nebylo znát, byly bezvadné. Jedna to celou dobu fotila, takže fotečky už by měly být, s naším souhlasem, na Fb.
No a úkoly?
Nic složitého a moc pěkně připravené. První byl záhonek s kytičkami na špejlích, měl doplňovat různé barvy, zazpívat písničku “šel zahradník do zahrady“, pak jako pekař měl z plastelíny vymodelovat různé tvary, pak byl zedníkem a měl z magnetických barevných tvarů postavit hrad, takže zkouška tvarů i barev, pak byl ševcem, vystřižený tvar podpadku měl správně nalepit na skutečnou botu zespod, to byl takový chyták, ale malý to zvládnul, pak na té botě měl uvázat uzlík, mašličku nemusel, to bylo fajn, protože ta nám ještě moc nejde.
Další úkol se mu líbil moc, měli z kartónu postavenou velikou perníkovou chaloupku, u ní byly štafle, tak měl jako kominík vylézt nahoru a vymést štětkou ježibabě komín, aby jí dobře táhl… 🙂
Pak na stolečku byl předpřipravený rámeček z tenkých dřevěných hranolků, do kterého měl zabít kladívkem hřebíčky, tak v tom prý exceloval, tak jsme se museli přiznat, že to je ve stodole jeho nejoblíbenější činnost od malinka… 🙂
No a pak dostal nakonec jakože na poště velkou čtvrtku výkresu, která byla nachystaná jako koresponďák, měl se podepsat svým jménem, to mě fakt překvapil, protože to zvládnul bez pomoci a pak měl do řádků adresy napsat dle vzoru, který držela píuč. TÁTA a MÁMA. Taky bez chybičky.
Na druhou stranu toho koresponďáku měl namalovat libovolný obrázek, samozřejmě že to bylo autíčko. A to pak přilepili do toho dřevěného rámečku na památku.
Kdyby neměl logopedickou vadu, tak by byl úplně bezchybný. Docela mě mrzelo, že paní učitelka ve školce doporučuje odklad, že je nezralý a nepřipravený. Jsem ráda, že jsem si postavila hlavu, že k zápisu půjdeme a s odkladem nesouhlasím.
Jo, a rovnou jsme si u paní ředitelky vyzvedli zápis o přijetí, nemusíme čekat na úřední dopis. Celkem jich bude ve třídě deset, plus mínus ti, kteří se odstěhují a přistěhují. Což je fajn 🙂
My jdeme až na začátku února. I když je to rok po odkladu, chtějí děti vidět, všem dělají testy zralosti. Měli bychom být ale pozvaní na určitou hodinu, jak mi bylo sděleno, abychom nečekali “v davu“. Tak uvidím:-)
Na naší škole zápis teprve bude. Většinou se zapojí i školáčci, malí i velcí. Něco hezkého pro děti vyrobí. Ty si to pak odnesou domů.
Paní učitelky mají nachystané otázky a ůkoly. Děti pak na konci zazvoní na zvoneček, aby daly vědět, že chtějí jít do školy.
Zápis se synem proběhl teď ve čtvrtek zcela bez problémů. Rodiče čekají ve vedlejší třídě, takže nevidí dítě v akci. Pak učitelka rodičům řekne co a jak. Nám řekli, že syn by mohl jít do první třídy klidně hned zítra, že je vidět, že se mu moc věnujeme. No, my se mu zase tak nevěnujeme, on je hodně zvídavý, pořád chodí a ptá se. A taky už měl v říjnu šest.
Ve škole, kde učím, je taky hodně zájemců, hodně dětí musíme odmítnout. Ale nestojí se řady den předem, pořadník je podle data podání žádosti (samozřejmě mají přednost děti ze spádové oblasti, až potom děti, které patří spádově jinam). U nás ve škole jsou rodiče u zápisu přítomni – sedí opodál a dítě chodí s učitelkou po stanovištích. Psaní po nich nechceme žádné, někteří podepíšou obrázek sami od sebe.
U syna ve škole chtěli psaní tiskacím a pak podle předlohy psacím. Myslím ale, že to chtějí, aby viděli uvolněnost ruky. Dítě má v podstatě obkreslit, co vidí. Syn teda psal psacím u zápisu poprvé, jak to vypadalo, nevím…
Zuzi, tak to já taky koukám. Možná bych to pochopila v nějaké velmi prestižní škole, ale i tak. Všude slyším, že rodiče nemají děti učit písmena, ani číst natož psát, že se vše naučí ve škole a teď toto.
Je fakt, že naše mlá pozná všechna písmena od 2 let. Nic jsem jí sama cíleně neučila, ale když se ptala, tak jsem jí řekla, co je to za písmenko. Spousta lidí z okolí mi za to nadává. Ale co říct dítěti, když je zvídavé a chce to vědět? Netušila jsem, že když jí ukážu 2x abecedu, tak si to zapamatuje. Do 10 taky napočítá a netuším , kde k tomu přišla, ode mne ne:-) Rozhodně s ní zatím do školy nic netrénuji, zápis nás čeká až za 2 roky (bude mít teď v lednu 4)
koukala jsem celkem nahlas jak jsem byla překvapená 😀 nicméně malý opsal tak jak to uměl,tudíž spíš vlnky,první písmeno bylo dokonce velké psací S.šlo o to,aby viděli jak má uvolněnou ruku a jestli opíše i tečku nad i a na konci věty.Já si přesto stojím za svým názorem,že má ještě spoustu času a do školy ho nijak nepřipravuji.
Zuzino tak chtít aby děti uměly psát psacím písmem mi příjde dost přehnané,co je pak budou učit ve škole?
zuzino tak s tím psaním jsi mě překvapila také, děti by podle vzoru měly složit třeba slovo sova, jedno mít celé a druhé rozstříhané na kartičky a zrakově by ho měly složit pod něj správně….no uteklo a gratuluju ke “skoroškolákovi“
těším se na další postřehy a informace jak to probíhá a co se po dětech očekává
my jsme byli s malým včera.Překvapilo mě/pravda po těch osmi letech od zápisu s dcerou/,že obrázek kreslil pod dozorem p. psycholožky s ještě více,že měl opsat text psacím písmem.To mě docela hodně nadzvedlo,protože nechápu,proč by to měl umět v pěti letech!Dostal zas to nějaké body podle tabulek a pak se šlo za p. učitelkou.Vůbec se nestyděl,mluvil zřetelně nahlas a p. učitelka ho i pochválila,protože počítat ho prostě baví :-)jak jsem tam tak seděla a poslouchala tak mi došlo,že to strašně rychle uteklo…
u nás jdou školáčci dnes a zítra….tak jsem také zvědavá na pondělí s čím přijdou
Aleno, to je moc fajn, takhle vlastně udělat zápis “nanečisto“. Děti pak určitě nebudou mít takovou trému, až tam půjdou znovu.
My máme zápis příští týden ve středu odpoledne. Trochu víc trénujeme, mám vytisknuté různé pracovní listy pro předškoláčky, malý dostal k vánocům dvě knihy, ze kterých vybíráme úkoly, protože některé mi přijdou až tak na 1.-2. třídu. Naštěstí to malého moc baví, pořád si strouhá pastelky a pořád je připravený pracovat 🙂
No, tak uvidíme, jak to zvládne. Už teď vidím mezery v tom, co ho nikdy nebavilo a do hlavinky mu nevlezlo – třeba dětské písničky typu “pec nám spadla“, ty nezazpívá, protože ho nebaví. Klasické pohádky ho taky nikdy moc nebavily, pořád chtěl něco o skřítcích a dinosaurech, největší úspěch měly knížky a auty a autobusy… 🙂
Takže když jsem teď chtěla, abychom si povyprávěli pohádku o Veliké řepě, nebo Červené karkulce, tak na mě zíral, pak prohlásil něco o tom, že už není mimino a ať to jdu povyprávět Kačence… 🙂
Zápis nás čeká za 2 týdny,takže napíšu až potom,ale včera byl den otevřených dveří hlavně pro předškoláky.Na 15.hodin byly naplánované ukázkové hodiny,takže většina rodičů přišla na tento čas,nejdřív všechny uvítala ředitelka a řekla nějdůležitější informace,potom si 2 učitelky které budou mít příští rok prvňáčky vzaly každá jednu polovinu a šli spolu po stanovištích kde nejdřív se podívali na ukázkovou hodinu angličtiny a matematiky a potom plnili úkoly,jako skládání puzle,poznávali pohádky,tvary,skládali věž z kostek na čas,v tělocvičně měli opičí dráhu,v další třídě jim děti zahráli divadlo.Trvalo to zhruba 2 hodiny a děti si tak s rodiči prošli školou a poznávali prostředí a učitelky.