Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Už mají prvňáčci své první pero?
Děti už za sebou mají 4 měsíce školy a tak se ptám, zda už mají své první pero?
Natyho třída stále píše tužkou. Když byla v první třídě Markétka, pero dostala v listopadu. Naty zatím stále nic. Tak jsem zvědavá, kdy bude mít napsáno, že už si ho může donést.
U nás začali psát perem až minulí týden a není kam spěchat,musí mít uvolněnou ruku a hlavně nerýt.U nás tím nastal problém s chybami,tužka jde vygumovat a pero už ne.A když užije zmizík,tak už nejde přepsat,gumovací pero máme také,ale nemá trojboký úchop a špatně se mu asi drží,nechce ho.Má to zahnuté stabilo a pak pera s trojbokým úchytem a píše jen s tím co si sám vybral v papírnictví.Prý ho mají děti a je voňavé.
Jak to tak čtu tak tak jen jedna maminka píše že taky v říjnu. Zdálo se mi to dost brzo ale učitelka prostě řekla že už musí perem a potom taky dětem nadávala že to musí být pěkné hned. S novou učitelkou píši perem až od prosince. Je lepší dát dětem čas vždyt hned druhý měsíc přejít na pero je moc rychlé. Jak píšete někde až třeba v lednu ale jen někdo, né celá třída. Tak to je podle toho jak to komu jde a né hned celá třída, to je dobrý přístup učitelky.
Pavlínko, díky za vysvětlení, já to fakt nevěděla, myslela jsem si, že jde o to, aby pěkně psali.. a že bombičkové kaňkují.. :-):-):-)
Pokud jde o ten přítlak, tak vnímám tedy jako nesmysl, když začíná perem psát celá třída najednou, protože je nelogické, aby všichni najednou netlačili… :-):-):-)
a pokud teda nejde o krasopis, tak Kuba netlačí na tužku od začátku…takže nerozumím, proč s ním ještě nemá dovoleno… Jako mi to nevadí, jak jsem psala, ale asi se nudou názory fakt lišit…. Díky za vysvětlení.
Ctiradko, ale děti nepíší tužkou a následně perem kvůli úpravě… doba per, které dělaly kaňky, už je opravdu pryč. Nové pera s iridiovou špičkou kaňky nedělají.
Děti přecházejí na pero, až mají dostatečně uvolněnou ruku a netlačí na tužku. Nic jiného v tom není.
Dcera dávala přednost tužce docela dlouho, i když už “mohla“ psát perem. Nezačali psát všichni houfně, ale postupně přecházeli na pero právě podle přítlaku.
Opravdu vůbec nejde o gumování.
Já dceři zmizík do školy nedávám, máme ho jen doma. Ona ví, jak má chyby opravit, p.uč. je k tomu vede. Raděj vidím chybu v závorce nebo přeškrtlou, než pětkrát přegumované a roztrhlou stránku k tomu (to jsem dnes měla v páťáckých sešitech několikrát – protrženou stránku, děs).
Ale je na rozhodnutí každého, čím dítě píše. I každá p.uč. na to má svůj názor, takže bych respektovala hlavně to a přání dítěte. (Já teda dávám na výběr bombičkové a Tornádo/Torpédo, dcera píše jak kdy, podle nálady. Gumovací nemá naštěstí ve třídě nikdo a tak nejsou žádné problémy s tím, kdo co má…)
Vašík píše perem od konce října.
Nuninko, díky. S tou snahou to možná bude fakt, prostě když ví, že vygumují… Ale i teď u tužky Kuba ví, že vygumuje, občas ale spíše gumuju já, on sám výjimečně – nebude si přece sám přidělávat práci. :-):-):-)
Já netrvám na úplně dokonalém psaní, gumuju, když už je to opravdu “hodně“, nebo když už má několikerou chybu za sebou, na kterou ho zase upozorním a on u dalšího písmenka udělá totéž… takže z toho pohledu mě nenapadlo, že někdo by se s gumovacím perem snažil méně.
Ctiradko, protože je to pak pořád láká gumovat a pak to psaní podle toho vypadá.
Ta snaha mít to hezké je pak o něco menší, protože se děti začnou spoléhat na gumování nebo zmizíkování.
Péťa píše perem někdy od prosince, celá třída začala najednou, ale do matematiky tužkou. Píše docela dobře, až mne to překvapilo, myslela jsem, že bude hůř.
zrovna dnes vzpomněla paní učitelka na třídních schůzkách pero s gumou, říkala,že se s ním dětem píše lépe jak s tornádem, gumování by samozřejmě neměli používat pořád, dále doporučila tornádo stabilo, nepíší s ním děti prý tak tvrdě jak s obyčejným tornádem
Nuninko, a proč myslíš, že nepatří prvňáčkovi do ruky? Co ti na tom tolik vadí? Mě by to zajímalo.
ctiradka