Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Domácí úkol na SŠ
Ahoj a pěkný večer Vám všem,
dneska bych se fakt picla 😀 – míněno s humorem a nadsázkou :-D. Ač teď v poslední době nemám čas psát na VD, neb mě drtí pracovní povinnosti, tohle sem prostě musím dát! 🙂
Syn přišel ze školy (je na gymplu), že má domácí úkol z češtiny. V tu chvíli jsem si pomyslela – “brnkačka“ :-D.
Jenže …. syn to dopověděl… vyučující na češtinu jim zadala domácí úkol – napsat sloh na téma:
“emocionální líčení o oblíbeném jídle“.
Popis má mít 250 slov, osnova má mít 5 bodů a jednotlivé statě mají mít cca 50 slov.
Popis má zahrnovat všech pět smyslů (tzn. chuť, čich, hmat, zrak, sluch).
A já jsem upřímně řečeno “v koncích“… normálně bych napsala, že jsem “v prdeli“…. fakt nevím, co a jak udělat… a opravdu nevím, jak sladit jednotlivé statě do poměru 50 slov/ 1 stať…..
Je-li tu nějaký češtinář/češtinářka…. prosííííím…. pomoooooc…. 🙂 🙂 🙂
A Vy, kdo byste si s tím věděli/y rady, prosím, písněte …
Pak dej vědět jak to dopadlo 🙂
Děkuju za reakce.
Bamisko, poprali.
tak jak jste se s tím poprali?
k osnově také jsem ji psala až po napsání slohu….jen bych si vypíschla to o žem to musí být a na kterej vjem nezapomenout..
já bych to viděla osnovu v podobě těch vjemů plůs úvod a závěr…
Padmé s tvým způsobem psaní a citlivostí nebude problém kluka podle mě navést o tom jak třeba štrůdl vypadá, chutná, voní, u sluchu bych napsala jak křupou šlupky při okrajování jablíček, jak na struhadle, váleček atd…myslím že když to rozmyslíš trochu ty, budete si o tom povídat, co by mohlo být jen ho navést, tak on to určitě
Tak s osnovou jsem to taky dělala tak – psala jsem ji až po skončení práce.
A řekla bych, že osnovu dala p.uč. – držela bych se těch smyslů.
A jinak si taky myslím, že když si syn sedne, tak to vymyslí, vždyť je to gymplák a určitě si o tom ve škole něco říkali… nebo mu slohy píšeš pravidelně? 😉
Nuni, (i ostatní) díky, takové slohy, to bylo vždycky moje 😉 Já bych se vyřádila 😀
Pavlinkav, napsala jsi to dobře 🙂
Padme a to je úkol pro koho? Píšeš jako by jsi to musela psát ty 🙂
Na SŠ si už musí umět poradit. Ty mu můžeš pomoct, ale to hlavní je na něm. Zkus mu pomoct s osnovou. Ať si jí rozdělí třeba podle těch smyslů.
U vás na gymplu dostávají úkoly rodiče?
Je to úkol pro syna, že ty si s tím nevíš rady mi přijde úplně vedlejší, já bych třeba taky neuměla zalézt za skříň, kam se moje dcera bez problémů vejde. Důležité je co na to on. Mně osobně tedy nepřipadá zrovna tento úkol ani těžký, vůbec ne nesplnitelný. S osnovou jsem si většinou poradila tak, že jsem jí psala až po dopsání článku, takže jsem se jí nemusela řídit, naopak.
Jinak myslím, že Pavlínka to napsala super.
Peťko, pěkné téma na slohovou práci?
Napiš mi osnovu o pěti bodech… pak snad možná… chytím inspiraci….
A prosím o zachycení všech pěti smyslů….
Padmé, mě to přijde jako hrozně hezké téma o kterém se dá napsat toho hrozně moc. Vůbec bych se toho nebála. Ať sedne a určitě něco napíše! 🙂
Nedávno měly podobné téma děti ve třetí třídě ZŠ, samozřejmě bez osnovy. 🙂
Ahoj Pavlínko, dííííky.
Nicméně – bude-li svázán osnovou popisu, musí to psaní nějak “rozdělit“….. jak rozdělíš “oblíbené jídlo“?
🙂