Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Kroužky pro předškoláčky
Škola i školka jsou už v plném proudu a většina dětí už ’kroužkuje‘. Zajímá mě jak jste na tom vy? Odkdy začaly vaše děti chodit do kroužků (už ve školce nebo až s nástupem školy)a do jakých? Podle čeho jste je vybíraly?
Zjistila jsem, že najít kroužek pro 4-leté dítě bez nutné přítomnosti rodičů je docela problém. Máte stejnou zkušenost? Díky za příspěvky do diskuze.
Vždycky jsem kroutila hlavou nad tím, jak moje kamarádky vozí své 4leté děti po školce do 2-3kroužků týdně(cvičení, výtvarka, angličtina atd.)U nás je to tak, že s tím přišla malá a byla moc smutná, že ji ve školce do kroužku nevzali. Přitom nikdo ze třídy pokud vím do kroužků nechodí. Ona strašně chce a těší se, že od dubna bude chodit do tančení. Jak už jsem psala potřeba kroužkování není mou ambicí ani nevychází z pocitu, abych náhodou nevybočovala z davu. A jak píše Kšanda o holčičce s klavírem,taky znám pár takových příkladů. A proto říkám kroužky ano, ale s rozumem a rozhodně dítka nenutit:-)
U nás školka kroužky nenabízí a myslím, že to ani nikomu nechybí… od čtyř let jsou u nás kroužky dva, folklorní soubor a mažoretky, v obou je možnost zaplatit kroužek až po měsíci docházky, protože většinou pár dětiček, které byly do kroužku přihlášené spíše na přání maminek odpadne 🙂 ani jednu jsem do kroužku nenutila, u starší jsem musela spíš už nějaký zakázat, protože to by jsem ji už neviděla 🙂 je to jako píše Kšanda s tím klavírem, teďka nám do hudebky přibyly dvě druhačky, které dokonce i slzu uroní, protože tam nechtějí, to je pak asi těžko něco učit, když to dítě samo nemá zájem. Ale to už jsem odbočila od předškoláčků…
Já už jsem to tu jednou asi psala, ale ještě si to neodpustím – berte to jako podnět k zamyšlení. Nevím, jestli se mnou bude Bamiska souhlasit, ale dle mě by kvalitní školka měla zvládnout zaměstnat dítě po všech stránkách – pokud jste se byli někdy ve školce podívat jak paní uč. pracují (u nás to umožňují), tak je vidět, že za ten den se opravdu zavděčí všem. Proto jsem psala, že u takto malých dětí to považuji za zbytečnost a v podstatě bych kroužky zavedla jen pro opravdu nadané a to se na mě nezlobte – opravdu nadaných dětí je málo. Proto mě rozčiluje (i když tady se to až tak neobjevilo), že se kvalita školky měří podle množství kroužků a v podstatě tím i rodiče ty školky do toho, aby je zavedly nutí. Ve škole už je to o něčem jiném – tam už tolik prostor na všechny zájmy není… Včera jsem zrovna mluvila s p. uč. z lidušky a ta mi vyprávěla jak “bojuje“ s holčičkou u klavíru – holčičce je 10, na klavír chodí pět let a celých pět let furt to samé. Tak ji krásně povídala – Aničko, nebylo by lepší se potkávat někde jinde a usmívat se na sebe? Vždyť všichni nemusí hrát na klavír… A to je ono – všichni přeci NEMUSÍ chodit na fotbal, klavír… A co já jsem měla možnost vidět, tak děti ve školce většinou na kroužky chodit nechtějí (v čase školky) neb mají “strach“, že jim něco uteče. Omlouvám se, jestli jsem trošku odbočila – chtěla jsem tím jen vysvětlit svůj názor:-)Kšanda
Můj čtyřleťák kroužky nevyhledává. Ve školce měl na výběr flétničku a angličtinu a protestoval. Nutit ho nebudu. Uvítala bych nějaký výtvarný kroužek, ale ten v mš není a v ddm a lidušce berou až od 5-ti let. K vybití energie fotbal, ale na něj máme taky čas.Rozhodně nejsem zastáncem přetěžování dětí a holčičky, o které psala tuším Bamiska, je mi moc líto.
Bami my jsme do kroužků chodili v době, kdy se nedostali do školky. Mates se pak dostal do centra, ale to bylo jen na dopoledne. V době, kdy se konečně dostal do školky, Mates chodil jen na plavání a ty tanečky a obojí bylo prostě pokračování a stýkání se s kamarády. S Míšou to bylo podobné. Ale co jsme utekli z Prahy, tak jsme kroužkovat přestali, jednak jsem nevěděla, kde co je a hlavně Míša se dostal do školky hned napoprvé, takže nebylo třeba hledat jinou zábavu.
Ještě jsem zapomněla na velmi důležitý důvod, vybití energie – jak zde někdo napsal. Dcera je dost akční, navíc, řekla bych, že i sportovně nadaná, takže tak…. Též tedy nejsem zastáncem “překroužkování“, aby dítě nemělo žádný volný den. Podle mě to pak tímto způsobem řeší rodiče, kteří nemají na dítě moc času….
Bamisko,být u nás kroužek sportovně zaměřený už od 4 let,mimo fotbalu,tak tam syn chodí protože je hodně akční a měl by to jako organizované vybití přebytečné energie,ale není tak se musel vyřádit venku a když nebylo počasí tak nebylo kde.
A jinak je pravda že holčičky to mají jinak,i když taky je to u každé rozdílně.Dcera vždy chtěla a měla kroužků hodně,museli jsme ji brzdit ať toho nemá moc a vydrželo jí to dodnes-je v 9 třídě a chodí 2x týdně do tanečního,pak má volejbal a střelecký, k tomu má 2x týdně odpoledne delší školu.
Taky nechci bláznit se třemi kroužky týdně, malou chci dát od dubna na taneční a pohybovou přípravu (12 lekcí) a příští rok uvidíme. Samozřejmě jsem s ní chtěla letos chodit na nějaké cvičení, ale jsem těhotná a na PN.
Do lidušky pokud bude stále chtít bude chodit až s nástupem do školy. Nic se nemá přehánět:-)
Tak u nás školka nabízí jen 2 kroužky,oba placené a to gymnastiku,kterou vede paní z okresního města-ta je bez věkového omezení a probíhá dopoledne ve školce,a pak flétnička,ta je pro předškoláky a tu chodí vyučovat p.učitel z hudební školy,taktéž dopoledne ve školce.Dům dětí nabízí kroužky až od 6 let,vyjímka je přípravka fotbalu,ta je od 4 let.
U nás syn začal chodit do kroužků až letos a to do flétničky a do mladých hasičů,ale už má 6 let i když je předškolák.
Za dcery byla nabídka trochu jiná,ta chodila do flétničky ve školce už od 4 let (ale byla vyjímka,jinak tenkrát brali až od 5 let) a dala jsem ji tam kvůli nácviku na správné dýchání,protože byla věčně doma s průduškama.A pak jako předškolačka chodila do keramiky,gymnastiky a angličtiny a to jsme ji vodili po školce do zš,kde to probíhalo a která to organizovala,ale tahle nabídka byla asi jen 2 roky a pak to skončilo.
děkujiza odpovědi….zajímá mě důvod ostatních proč ano …
u mě je to spíš naopak…ale chápu určité důvody, pohledy proč ano at už ten jedináček, pokud nechodí do školky mít kontakt s ostatními dětmi atd…
nejsem a nebyla jsem v situaci kdy bych tohle využívala a měla potřebu využívat, děti bud chodily do školky a nebo jsme měly kamarádky s dětmy….ani nemám doma extra nadané dítko, aby mi ve 4 chtělo chodit na klavír, malej asi ani pořádně neví co to je 😀 takže proto to mám odlišné, takže díky za odpovědi….
hlavně v hlavě mám obraz holčičky co chodila do školky brávali si jí poměrně dlouho a chodila každý den na nějaký kroužek, jeden den v týdnu tuším měla volný…holčička začala vadnout, být unavená a bez nenergie, které do té doby měla hodně….asi to je takový extrém
já ty kroužky mám spojené spíš se školou a i rozhodnutím dítěte na co chtějí chodit…možná je to i tím že mám tři kluky a u těch holčiček je to jiné…