Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Učitelky, učitelé, jste tu?
Nějaká školní či školková témata tu řešíme každý týden. Často se v nich zapojujeme se svými rodičovskými pohledy, občas zavzpomínáme na to, jak jsme něco viděli ještě jako děti. Pokud se zrovna nezapojí i bamiska nebo pavlinkav, pohled z učitelské perspektivy většinou chybí, přitom učitelek je tu určitě víc. Ozvete se?
Na koho se na VD obrátit se školními a školkovými dotazy?
Pavlinkav děkuji,právě že syn je věkem na úrovni prvňáka,je zářijový tak proto jde až za rok,proto jsem čekala že by už to mohl chápat a částečně zvládat.
Aleno, tvůj dotaz jsem přehlídla…
Předně si myslím, že se nic neděje, že syn je naprosto v normě vývoje. Jen prostě dcera byla v tomto ohledu šikovnější 😉
Zkuste to nejdřív z druhého konce – ne aby říkal, které písmeno je na začátku, ale aby vymýšlel slova na písmeno – začněte třeba M, P, S atd.
Slabiky děti vytleskávají či vydupávají a začněte dvouslabičnými jednoduchými slovy.
Až budeš mít pocit, že zvládá písmeno na začátku, tak přidejte teprve písmeno na konci. (Čili ke slovnímu fotbalu se asi ještě chvíli nedostanete…)
A nejtěžší je analýza slov na jednotlivá písmena. Opět platí začít od nejkrajších slov – p-e-s, l-e-s, ú-l atd.
Např. slovo j-a-h-o-d-a nemusí vzládnout ani prvňák, to už je opravdu dlouhé slovo.
Tady je pár námětů:
http://clanky.rvp.cz/clanek/c/P/16601/komunikace-deti-predskolniho-veku-podpora-rozvoje-komunikacnich-kompetenci-v-predskolnim-veku.html/
nikdo neporadí?
Ahoj, také se přidávám k učitelkám MŠ – momentálně na mateřské 🙂
Můžu mít na místni učitelky dotaz?Jak mám naučit syna aby slyšel a poznal ve slově poslední i ale i první písmenko?Je mu 6,do školy jde až za rok,ale začal se zajímat o písmena, u velkých tiskacích písmen už tak polovinu přečte a tak jsme zkoušeli slovní kopanou a narazili jsme že neslyší poslední písmeno a plete se mu i první.Zkoušela jsme to s ním i na jednoduchých krátkých slovech jako je já,ty, pes,zkoušela jsem i aby delší slovo slabikoval a dal důraz na poslední slabiku aby slyšel ten konec,ale taky to nechápe,nebo neslyší.Jakým způsobem mu to mám pomoci pochopit a naučit? U dcery jsem tohle neznala a slovní kopanou jsme hráli už kolem 5 let věku a nejde mi o to abych ho něco učila za každou cenu,ale on sám se ty písmenka naučit chce a ptá se u těch co nepozná které to je.Díky moc
Taky se přidávám k učitelkám v MŠ. Navíc s vystudovanou speciální pedagogikou předškolního věku. Momentálně na MD.
Náprava řeči u dětí ,to byla moje práce ve škole. Dnes jsem již v důchodu a pracuji jen privátně (2x týdně),vždy mě zajímá problematika “špatné výslovnosti“ u dětí.
Jsem tu 🙂 Vystudovala jsem FF v Olomouci, k tomu učitelství na PdF. Po výšce jsem učila na druhém stupni ZŠ svůj obor čeština-němčina. Po mateřské mě ředitel potřeboval dočasně na prvním stupni, takže od loňského září mám svoji třídu, kde si učím čj, ma, vlastivědu, přírodovědu a pracovky, letos jsou páťáci. Jinak učím ještě němčinu na druhém stupni. Časem – možná už brzy – jdu zpět na druhý stupeň, podle počtu těhotných 🙂 Jinak už od výšky jsem učila spoustu lidí individuálně němčinu, při mateřské jsem byla rok na brigádě ve školce. Vždycky jsem chtěla být učitelka a nechci dělat nic jiného.
Přidávám se do klubu učitelek MŠ 🙂 Momentálně ovšem na MD.
Jsem taky jedna postižená povoláním-posláním. Pracuju jako učitelka MŠ