Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Domácí úkoly nanečisto?
Inspirovala jsem se naším projektem prvňáčků – tudíž má otázka zní –
děláte domácí úkoly nanečisto, nebo to píšete do sešitů rovnou z fleku?
jedná se mi hlavně o prvňáčky, a možná i druháky, kteří se teprve učí.
U nás píšeme do zvláštního A4 sešitu na zkoušku, a po natrénování (nikdy ne víc jak 2 stránky, které jsou rozlinkované po 3 linkách – no, tak jak to máme v projektu pod posledním naším příspěvkem) to Týnka píše naostro do písanky.
Jak jsem psala, úkoly na nečisto píšeme, musíme, ale jen pár řádků, dokud to nějak nevypadá, protože jen tak z patra, to se opravdu nedá. Využívat k tomu stíratelnou tabulku je super nápad!
K té kontrole příkladů – mně by nijak nevadilo brát to s A po jednom, ale ona chce úkoly dělat sama a pak na mě přes celý byt huláká, jestli to má dobře, to mě na tom rozčiluje 🙂
Od začátku píšeme rovnou načisto. Když bylo nové písmenko nebo nějaké zapomněl, zkusil si ho nejdřív na papír, ale nikdy jsme nepsali slova nebo věty.
Souhlasím s tím, že se tím dítě unaví, u nás to aspoň tak je, když je psaní hodně, ke konci už vidím, jak dochází energie. A řekla bych, že syn by měl pravděpodobně ty druhé pokusy horší než ty první. 🙂
S matikou to máme tak, že chce, abych seděla v pokoji a říká všechno nahlas. Ale spíš to vypadá tak, že každý pátý příklad řekne schválně blbě, aby si otestoval, jestli fakt poslouchám. 🙂
Já už mám holky starší, ale nám paní učitelka psát úkoly “nanečisto“ ani nedoporučovala – že se tím to dítě unaví a znechutí.
Ale vyžadovala, abychom – aspoň v první třídě – “dělali“ úkoly s dětmi.
No a když se nezadařilo a úkol byl “extra zprasen“, nechala jsem holky udělat druhý pokus.
😉
MANKAš, jé tak to s tou matematikou máme obráceně- mě to spíš rozčiluje, když na mě A s každým příkladem volá výsledek 🙂 Vždycky hučím, ať to napíše celý a pak to zkontrolujem, když bude chtít, nebo si to může pak sjet na kalkulačce. M. počítá dobře a rychle, tam je spíš problém v tom, aby byly všechny číslice poznat, tak to pak musí kdyžtak doladit.
Tak já se musím přiznat, že dělat je nanečisto, mě nenapadlo, takže děláme hned, ale třeba v matematice mě výsledky první nahlásí než napíše, tak to je skoro jako nanečisto 🙂
miney, tak to je Týnka fakt borec! u nás by byly hodně důrazné protesty 🙂 a obávám se, že pak by to psaní naostro dopadlo hůř, než ten trénink. Mně teda i těch 6 řádků za DÚ přijde na prvňáka docela hodně, mívali jsme tak 3-4 (u M. k tomu teda bývalo ještě čtení a časem i počítání, tak toho pak bylo celkem hodně, ale u A. vždycky jeden úkol a nikdy víc jak 4 řádky, většinou jen 3).
Tu je ilustrace toho, jak procvičuje – takhle to má “rozlinkované“
Peti: jj, vydrží… od uč máme většinou 6 řádek, kam se vejdou max. 4 – 8 “kousků“ na linku podle toho, co ten daný den píšou. A Týna je na to “levá“ – když to psala rovnou do sešitu, vždy jsem z ní rostla, a pomalu už po gumování nebylo vidět, kolik řádků v písance je, takhle na to má čas a klid natrénovat, a pak do písanky to za něco stojí – ale neděste se množstvím – je to práce na cca 30 minut…
Vždycky rovnou načisto. Když jsem po prvních pár písmenkách apod. zjistila, že jim není jasné, jak na to, vysvětlovala jsem na mazací tabulce. Když vůbec nemohly holky chytit ten tvar, kroužily jsme ho nejdřív ve vzduchu rukou (co největší), pak to zkusily párkrát na tabulku, ale jen tak, aby chytly ten směr (aby nedělaly kličky na druhou stranu apod.). Pak už zase psaly do sešitu. A co tam napsaly, to tam zůstalo, gumování měli zakázané.
Beru to tak, že kdyby uč chtěla (měla pocit, že je potřeba), aby napsali 10 řádků, dá jim za úkol 10 řádků. Pokud zadá 3, tak stačí napsat 3. Nemyslím, že úkol má být výstavní dílo, ale že jde o procvičení, takže mi přijde zbytečné procvičovat procvičování 🙂 – když teda pominu tu situaci, kdy to dítě kroutí všemi směry, ale písmenko tam ne a ne dostat 🙂 ale to se stane výjimečně, většinou to mají ze školy už natrénované a doma jen procvičují.
miney, když píšete 2 stránky nanečisto, kolik toho máte zadaného od uč? A Týnka u toho psaní tak dlouho vydrží?