Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
jak se poprat s domácím úkolem
Krásný den, maminky,
mám 2 otázky:
Dostanete domácí úkol – máte učebnici (budete na konci roku vracet) a pracovní sešit. Jenže – domácí úkol spočívá ve vymalování obrázku – který je jen v učebnici.
(Já to vyřešila tak, že jsem stránku okopírovala, a vložila do učebnice s lístečkem, že jsem odmítla dceru nechat kreslit do knížky – třídní uč. mi to posvětila – jenže podle toho, co jsem se ptala, jsem byla jediná, kdo při psaní úkolu použil i hlavu, a myslel na svoje finance v pozdější dobu)
Potom – máte 2 úkoly, dítko řekne, že udělá ten, u kterého asistenci a radu nepotřebuje – důvěřujete. Po 10 minutách přijde s “hotovým“ úkolem, se kterým na vás mělo počkat. Co byste dělaly? Nechaly mu tu “prasárnu“ nebo se snažily společně ten úkol předělat.
(dcera měla vybarvit tu kočku na angličtinu (lehký úkol) + nově namalovat duhu do předkresleného obrázku – nejdříve jsem měla chuť jí to nechat odnést do školy tak, ale pak se mi jí zželelo, předlohu jsem obkreslila, doladila detaily, a duhu společně (radila jsem jí barvy) a správně namalovaly znova + jsem jí to secvakla k tomu špatnému úkolu, a připsala lísteček, že jsme to předělaly, dostala kázání, a sama to paní učitelce vysvětlit)
Tudíž – používáte při psaní domácích úkolů i hlavu – nebo prostě necháte děti psát úkoly jen podle toho – co paní učitelka řekla, či ne. A necháváte je nést za svojí práci odpovědnost, nebo na ně kladete důraz na větší pečlivost, i za cenu předělání komplet úkolu.
Díky za komentáře
Miney, takže ten domácí úkol byl opravdu v učebnici?
Jejda! No jo, no, tak jo. Asi to paní učitelka tak chtěla. Mně to připadá trochu zvláštní. U nás se do knížek nekreslilo (když byl kluk na ZŠ).
Padmé – v případě toho vybarvování kočky bohužel Týna nic špatně nepochopila – uč. jim opravdu řekla, že tu kočku mají vybarvit 🙁 volala jsem kamarádce, jejíž holčička chodí s dcerou do třídy..
vy jste mě asi nepochopily – já jí nedělala domácí úkol – jen jsem jí obkreslila tu předlohu, do které to měli malovat (protože pomalovanou předlohu už nemělo smysl jít kopírovat) tak jsem to překreslila na čistou A4 – ne že bych za ní malovala domácí úkol…
nevím jestli zrovna používat hlavu mají rodiče nebo děti 😀
u prvního úkolu bych očekávala zadání od učitelky s instrukcemi, že to nemá být do knížky…(nevím ted v jaké třídě jste)
u druhého úkolu, nedomalováván, nedělám věci za děti….je to jejich úkol ač domácí…pokud je to opravdu špatně, nebo hnusně napsané ví, že ho čeká přepsání……chyby pročtu a pokud je vidím(občas přehlédnu), pročítá odůvodnuje a najde si to…
referáty píšou také samotní
to že mám doma kluky a moc si na to nehrají a vše je v jejich očích “dobrý“ je další věcí….
Ahoj Miney, tak já jsem se snažila, když byl můj syn v první třídě, mu být nápomocná – s domácími úkoly – zpočátku jsem ho nenechávala samotného, seděla jsem u něho a dělali jsme to jakoby všechno společně.
Hlavu používám – doufám – a snad i vcelku rozumně :-D.
Víš, ono to někdy vypadá – působí dojmem, jako že pí.učitelka není v pořádku, jenže – někdy to dítě špatně pochopí, někdy neposlouchá nebo poslouchá jen na půl ucha. Ono těch variant může být víc.
Ten první úkol – to bych asi tu stránku ofotila (dle možnosti, kopírku mám v práci, ale doma ne) nebo bych improvizovala – jako např. obrázek obkreslit nebo sami nakreslit. Určitě by se mi nelíbilo, aby maloval do knížky. To mi nepřijde v pořádku.
Ten druhý úkol – přiznávám, že bych to nejspíš udělala jako Ty. Taky bych tomu asi pomohla :-).
Petro tohle bylo naštěstí na angličtinu, kterou máme jednou týdně, takže času habaděj – a dom. úk. jsme chtěly dělat už o víkendu na chalupě, ale tenhle jsem prostě vypustila, že ne, a dodělávala ho včera… tudíž jsem měla čas to promyslet, jináč bych jí poslala do školy bez úkolu – nebo, což mě napadlo až teď, bych jí to obkreslila (tak jako včera tu předlohu pro duhu)
Ještě k tomu kopírování – mám možnost okopírovat si to doma, takže jsem nad tím až tak moc nepřemýšlela, je to pro mě jednoduché řešení. Nemít tu možnost, tak nevím – ono se taky může stát, že se to člověk dozví až když už je obchod zavřený.
Petro díky za reakci – no, já jsem ráda, že školu bere s lehkostí, že jí to zatím baví – ale mě se prostě ta kostrbatá (to totiž nebyly obloučky, ale skoro schody :-D) a hlavně černo modrá duha opravdu nelíbila 😀
miney, teda první bod mě dost překvapil, druhý dobře znám 😉
Takže za mě:
ad 1) jsem jednak překvapená, že v učebnici vůbec takové úkoly jsou (na to by už měl myslet i autor, ne?), jednak že tu hlavu nepoužila už paní učitelka.
Pokud bych to zjistila včas, taky bych stránku okopírovala, učitelce bych kvůli tomu nevolala. Možná spíš nějaké jiné mamince ze třídy, jestli je tohle fakt úkol.
ad 2) šla by do školy s úkolem tak, jak ho udělala. Nejsem teda tak osvícená, abych to dokázala přejít bez mrknutí oka. Jak se znám, upozornila bych ji, že na skutečné duze jdou barvy trošku jinak.
Mrzelo by mě, že to není správně, ale zároveň bych byla ráda, že mám samostatné dítě. Taky bych to brala jako důkaz toho, že bere školu takhle pohodově a nebojí se předem, že něco udělá špatně. S touhle dětskou lehkostí se myslím naučí víc než s vystrašeným přístupem, aby bylo všechno ťipťop…
semelka já též nemám doma možnost cokoli kopírovat, nebo tisknout, tudíž mě to stálo peníze + cestu do papírnictví, které nemáme zrovna u baráku – a toto je opravdu učebnice – už před námi ji měly 2 děti, a ve škole po nás ještě bude muset alespoň 2-36 roky (lépe déle) zůstat…