Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Jak zpestřit logopedická cvičení?
Máte nějaké nápady, jak dětem zatraktivnit logopedická cvičení?
Pořád dokola jen opakovat ta samá slova je nuda i pro dospěláka natož pro děti. Máte nějaké tipy, jak to zaonačit, aby děti procvičování bavilo?
My jsme si povídali,snažili se vymýšlet jednoduché rýmovačky s potřebnými slovy a u toho bývala dost legrace,takže to malou tenkrát bavilo,při procházce nebo cestou ze školky jsme pojmenovávali věci v okolí.Ale jsem ráda že ze synem jsme se tomu vyhnuli
Logico taky naše logopedka používala – vše je to v podstatě na stejném principu – povídání nad obrázky… Jinak to “malované čtení“ je taky super – to mě nenapadlo a při tom to mají rády obě moje děti:-).
U nás to je pexeso, nastříhané obrázky těch slovíček, co máme trénovat. Potom třeba autíčko. na papír se nakreslí kopec, kolem stromy atd… A autíčko (hračka) jede do kopce dd-dd-dd, ddn, td, tda, tde, tdo , jede pomalu,a pak rychle r kopce brrm.( na písmeno R). Když už naskakuje R, tak se začíná přes tda a pokračuje do R.
U S máme obrázek hada. U ocasu se začíná přes C a pokračujme až k hlavě přes CSSSS, CSSSSA, CSSSSE…
Jinak máme třeba malované obrázky. Dospělý čte text a dítě řekne obrázek.
Nebo, jaké číslo hodí dítě na kostce, tolikrát musí říct slovo, které se trénuje.
Naše doktorka ještě používá hru Logio.
Petro, normálně bývám docela kreativní, ale na logopedii se mi žádnou vychytávku vymyslet nepovedlo 🙁
Teď už je to dávno za námi, ale tenkrát, v době každodenního logopedického drilu, jsem byla šťastná, že mám jen jedno dítě, protože jen při představě, že bych to musela absolvovat znovu s dalšími dětmi, by mě trefil šlak…
Po ukončení logopedie jsem postupně přešly na nápravná cvičení na záda (to je taky “velmi zábavná“ každodenní chuťovka, která nelze ničím zpříjemnit, snad jen puštěním rádia), to jsme teď na zkoušku ukončily, tak jsem zvědavá, čím budeme mít zpestřený denní program na další roky 🙂
Co takhle použít maňásky? 🙂
Logopedie nikdy nebude bavit děti více! 😉
U nás měla každá hra svůj prostor a čas – takže podle situace – pokud jsem neměla moc času (třeba jsem vařila), tak jsme vyprávěly příběh, když jsme potřebovali nějako hru, kterou by mohl hrát i malý, tak to bylo pexeso – pexeso malou ale obecně moc nebaví, obecně má ráda “náročnější“ hry, hry kde může vyjádřit svůj názor a ten má opravdu vždy :-)… Na procházkách jsme zase na střídačku říkaly slova, která nás napadla k danému tématu…Když bych měla říct, co ji bavilo asi nejvíc, tak to přiřazování obr. – snažila jsem se, aby tam byl vždy nějaký “chyták“ a musela si obhájit proč dala ten, který obr. tam kam ho dala. No, ale musím říct, že pochopitelně jen hrami to nešlo – hry jsme hráli ze začátku, aby věděla, že logopedie není jen něco co se MUSÍ (neb klasický nácvik ji fakt nebavil) – takže nejdřív gymnastika mluvidel, pak před zrcadlem a pak “za odměnu“ hra… Až když jsem měla jistotu, že ten jazýček dává kam má…, tak jsme hráli jen hry – prostě aby se jí to zautomatizovalo.
Kšando, díky za první tipy 😉 Co z toho malou nejvíc bavilo?
Všechno zní zajímavě – říkala si třeba i sama, že si chce některou z těch her zahrát?
Záleží jak staré je dítě… Ale obecně. Malé jsem vyráběla všechny možné “drobné“ hry – pexeso (na kartičkách byly pochopitelně obrázky slov, které jsme měly procvičit a při každém otočení jsme nahlas říkaly, co je na obr.), pak tuším, že to je lotto – obr. skříně do ní patří…(přiřazování obr.), pak jsme vyprávěly příběhy na pokračování (na papírkách jsme měly napsaná nebo nakreslená slova, vylosovaly jsme si tři a povídaly tak dlouho, dokud jsme ta slova nevypotřebovaly a pak povídala ta druhá…) a pak stačí vybrat jen obrázek nad kterým se dá povídat s využitím potřebných slov – to malá vždy vybarvovala a u toho jsme povídaly… Když už chodila do školy, tak jsme měly písmenko a napsaná slova a malá hledala a přiřazovala k písmenkům…
Máte nějaké nápady, jak dětem zatraktivnit logopedická cvičení?
Pořád dokola jen opakovat ta samá slova je nuda i pro dospěláka natož pro děti. Máte nějaké tipy, jak to zaonačit, aby děti procvičování bavilo?