Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Souhlasíte s plošným testováním žáků 5. a 9. tříd?
Ode dneška se na českých základkách rozbíhá plošné testování žáků 5. a 9. tříd, které je povinné pro všechny školy.
Souhlasíte s takovým testováním?
Týká se i vašich dětí? – jaký z toho máte pocit?
více info o testování v článku a reportáži Českého rozhlasu
Zdravím diskutující,
mnoho rodičů s otestováním svého dítěte nesouhlasí. Důvody odmítnutí testování rodiči se mohou lišit. Dopis, který napsala Iniciativa rodičů Dopis STOP plošné testovDopis a možnost připojit se svým podpisem v případě souhlasu s jeho zněním můžete na webových stránkách Iniciativy.
http://stopplosnetestovani.webnode.cz/
V současnosti signovalo Dopis již přes 1 100 občanů. V podpisovém archu je mnoho komentářů podepsaných, které stojí za přečtení. Na stránkách je anketa, mnoho článků, obrázky apod. Pro rodiče, kteří odmítají účast svého dítěte v plošném testování je na stránkách k dispozici vzor dopisu škole, včetně právního rozboru.
Také tam najdete tiskovou zprávu, která reaguje na postoj MŠMT a ČŠI.
Hana Chalušová, psychoterapeutka, matka tří dětí
Iniciativa rodičů Dopis STOP plošné testování
Tak to já si ze základky pamatuji jak čtvrtletní tak pololetní písemky.
Dcera je ve 4 třídě a tyto pisemky píší formou testu.
Malé pisemky se nemusely říkat dopředu, ty velké musel vyučující říct s předstihem.
Ani nevím, jestli souhlasím nebo ne…Mám děti ve školce a sama učím ve čtvrté třídě. Spíš mě udivují zmíněné čtvrtletní a pololetní písemky ve třetí třídě, navíc nahuštěné brzy po sobě, to nechápu. Sotva se děcko naučí psát a trochu se ve škole rozkouká, už je stresovné něčím jako pololetní písemky na celou hodinu. Já si opravdu nepamatuju, že bych za celou ZŠ něco takového psala, všechny ty velké písemky mám spojené až s gymnáziem. No, možná mám krátkou paměť…. Ale přijde mi nesmyslné, dávat písemku na víc než 15-20 minut (a to je u nás opravdu maximum, tedy u nás ve třídě, kolegové také většinou dávájí velké pololetní písemky). Nevěřím, že se tím dítě naučí něco víc a líp. My píšeme malé písemky častěji, hodně opakujeme. Matematika jim jde super, s češtinou zápasíme s pravopisem, to bylo, je a bude, ale děti čím dál méně čtou a je to poznat. Mají špatnou slovní zásobu. Ale to písemkami ani testováním nedoženeme. To chce s dítětem mluvit, mluvit a mluvit a číst a číst a číst. Bohužel to mnohde nefunguje.
souhlasím. rozdíly na školách jsou až katastrofální a nějaké srovnání je potřeba. a ano, týká se nás, prcek je tento týden dělá.
Nás se to letos netýká, až příští rok,pokud to ještě bude. Takže to nemůžu posoudit.
Určitě záleží na načasování školy.Pokud to dají dětem mezi velké písemky, testy nebo zkoušeni je to blbé.
Smysl v tom zatím nevidím,ale taky jsem se o to blíže nezajímala.
já mám pocit, že Míšu nijak nepřipravovali(ruku do ohně za to nedám D) jen prostě přišel domů s tím že druhý den nemají mít učení že budou dělat nějaké testy….
tím že je to asi kluk tak si s tím hlavu také neláme a určitě se na to nepšrtal….
Mně by třeba orientačně zajímalo srovnání výsledků testů žáků naší ZŠ oproti stejnému ročníku na gymnáziu.
Náš mladý je v devítce a zatím si nestěžoval. Mám pocit, že testy všeho druhu jsou mu fuk. Píšou pořád něco a tak si prý už zvykl. Divím se, ale zatím vším prochází docela dobře.
Nás se testování letos netýká a zatím jsem neměla čas to nějak víc prozkoumat, k čemu mají vlastně testy sloužit, takže z toho mám zatím spíš rozporuplné pocity. I proto jsem tuhle diskuzi založila (původně jsem na dnešek měla naplánované jiné téma, i když shodou okolností trochu podobné), abych se o testování dozvěděla něco víc. Zatím mi uniká smysl.
Když přemýšlím nad tím načasováním, tak u devátáků mi přijde, že ten vhodný čas by asi nebyl nikdy. Jinak škola tam má skoro měsíc rozptyl, aby si ten termín vybrala, to by se taky mělo dát nějak skloubit.
Podrobné informace o testování z webu České školní inspekce (PDF dokument)