Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Kontrolujete dětem úkoly?
Zajímalo by mě, jestli dětem kontrolujete správnost domácích úkolů – případně, které ano a které ne?
Musíte úkoly podepisovat? Pokud ano – berete svůj podpis jako stvrzení toho, že je to v pořádku, nebo jen jako zprávu o tom, že dítě psalo úkol doma?
dcera je v sedmé,podepisuji jen když je mi sešit s úkolem podstrčený 😀 Na dotaz co bylo ve škole padá jen jedna odpověď NIC 😀
angličtinu neumím,matematiku počítám jinak/naposledy po mě chtěla něco spočítat přes trojčlenku,nepochodila,každá po svém jsem došly ke stejnému výsledku 🙂
Na prvním stupni jsem kontrolovala,nalezené chyby jsem ji nechávala najít po mě sama a dobré 🙂
Kontroluji a když narazím na chybu, např. v matematice, opravujeme.
To se týká prvního stupně. Později jsem taky kontrolovala, ale ne vždy a ne všechno. Podpis jsem brala jako stvrzení faktu, že byl úkol napsán doma.
Když já jsem byla ještě malá Hračkárnička, tak mi rodiče úkoly vždy kontrolovali a vzorně podepisovali 🙂
Nicméně! Kolikrát litovali, že ta kontrola přišla až po napsání úkolu 🙂 Jistě chápete, jak to myslím 😉
Ještě dodatek – u nás se podepisovat musí a kdo nemá podepsáno, má trestný bod (což mi přijde směšné, protože kdo úkol nepřinese vůbec, má taky trestný bod)…
Kontroluju. Matiku na kalkulačce (+když tam má moc chyb, musí to pak trénovat – teda většinou až další dny, aby z toho už nezblbla), z češtiny když se mi něco nezdá, tak jsou vzadu naštěstí odpovědi 🙂 … anglinu děláme spíš rovnou společně a na závěr podepíšu. Snažím se ve všech předmětech projet v rychlosti i to, co dělali ve škole, abych byla zhruba v obraze…Denně mi to zabere max. 5-10minut.
PS: Ale stejně se mi někdy podaří podepsat chybu 🙂
pokud podepisuji, tak proto, že se mi třeba nelíbí jakým způsobem byl úkol napsán, tak aby učitelka věděla, že jsem to viděla.
Jinak nepodepisuji. Sice kontroluji i když už se mi stalo, že jsem zkontrolovala a stejně tam nakonec byla chyba 😀
Ahoj Petro, tak já podepisuju, většinou kontroluju.
Ale vlastně nevím, jestli ještě musíme podepisovat.
Od první třídy paní učitelka chtěla, aby viděla, že to děti dělaly doma. Ale přímo nám řekla, že to kontrolovat nemusíme a že některým rodičům je blbé podepsat třeba nahrabaný úkol… Ale že jí jde jen o to, jestli to dělají doma, jinak ať to klidně necháme, jak to je.
Já kontroluju právě proto, že mi přijde, že hezky poznám, co dceři nejde a můžu jí to dovysvětlit.
Sem tam už se mi stalo, že jsem si něčím nebyla jistá, tak jsem se pak dcery ptala, jak to dopadlo 🙂
Počítat příklady mě taky moc nebaví, já počítám klasicky – pod sebou – přijde mi, že je to asi tak stejně rychlé jak hledání kalkulačky.
Ale naštěstí mívají úkoly docela krátké, třeba jen 6-8 příkladů, takže se to dá.
U nás úkoly kontroluji – máme je podepisovat a jak tu někdo psal, tak bych úkol s chybou nepodepsala. Dcera (1 třída) si píše úkoly raději sama – vyhovuje jí klid a to někdy s malým (3 roky) nemá a se mnou vlastně taky občas ne :-(. Když si neví s něčím rady, tak přijde sama a pak si mě třeba vyžádá – většinou je to prvouka (někdy hledám i já na internetu). Pamatuju si, že když jsme byli už větší, tak jsme hlásili našim – tati, dostal si trojku z DÚ… Taťka se většinou jen zeptal: máš to dobře a podepsal… Mamka kontrolovala, takže se pak taťkovi “posmívala“. Ještě teď se culím, když si na to vzpomenu a hlavně, že vlastně ani neřešili, že ty úkoly jsou naše…:-)Kšanda
podepíšu, že ho dělal doma. podle mě (i píuč) nemáme kontrolovat, aby bylo vidět, co dítě umí a v čem kulhá.
kontroluji …podepisuji…nechám i klidně přepsat pokud se mi to nelíbí…
Dcera je ve 4 třídě. Úkoly kontroluji. Matiku na kalkulačce, čtení + angličtinu mají mít podepsanou. Pravidelně kontroluji i žákovskou 🙂
kontroluji každý den a podepisuji správnost úkolů. nemohla bych podepsat úkol, kdybych ho nezkontrolovala
Tak já podepisuju i kontroluju oběma, nějak neumím podepsat nezkontrolované. I když poslední dobou mi přijde, že holka to tam nafrká jak se jí zlíbí a maminko kontroluj a opravuj, takže se učím podepisovat a nekontrolovat, maximálně když přijde o radu, jestli to má správně.
Mladší je zatím v pohodě, vždycky kontrolujeme společně.
Jak jsem rozlítaná, tak jsem se ani nedostala k odpovědi a jak koukám, nikdo se ještě neodvážil.
Já zatím úkoly kontroluju (1. a 3. třída), aby byly správně, když narazím na chybu, tak se ptám nebo podle potřeby dovysvětlím. Ale co teď ve třetí přešly na sčítání a odčítání do tisíce s přechodem přes desítky a stovky, tak si vážně pohrávám s myšlenkou, že to prostě jen podepíšu, aby bylo vidět, že to psala doma. Posledně jsem to sjela na kalkulačce, protože se mi to nechtělo přepočítávat 🙂 dnes jsem se k tomu přiznala na rodičáku, na což mi uč. odpověděla, že ona starší dceři už úkoly nekontroluje, jen podepíše. Tak mě napadlo zeptat se, jak je to u ostatních.
Do jisté míry je pro mě úkol indikátor toho, jestli to chápe nebo ne, takže případně dovysvětluju. Ale většinou, když tomu nerozumí, tak se sama ozve, že mám jít dělat úkoly s ní. Tak si říkám, že by možná stačilo zkontrolovat namátkou dva tři příklady a hotovo.
U češtiny mě zase napadá, že někde ani rodič nemusí vědět, takže by chyba stejně proklouzla. Ale to zase nechci, aby si třeba blbě zapamatovala, když ji na to můžu upozornit doma. Na druhou stranu – třeba by si to pamatovala líp, kdyby tam tu chybu měla od učitelky označenou barevně a psala k tomu opravu.
No a podpisy – u nás je to u každé uč jinak. Ta u starší podepsané úkoly chce, ta u mladší podpisy vůbec neřeší, já ale ze zvyku podepisuju i jí, když s ní u toho úkolu sedím. Beru to jako takovou zprávu uč, že vím, co se učí.