Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
příprava do školky
Mozna trochu hloupy dotaz,
ale jak mam pripravit meho syna do skolky???
Od zari chodi do skolky,resp. spis nechodi, celkem byl tak 20x. Ted temer po dvoumesicni odmlce ma jit opet.Porad od nej slysim, jak tam nechce…
Jinak povahou je sikovny(spoustu toho umi), ale stydlivy. Jak mu ten “navrat“ usnadnit? Mozna je to normalni, ze se mu nechce, ale ja mu chci pomoci a kazdou radu uvitam a predem dekuji
K čemu je začlenění do stejné věkové skupiny? Pořád nechápu, to žijeme v kastách?
No vlastně co se ptám, důchodci v důchodových domech, děti ve školce, postižení v ústavech….
To ale není život, to je důsledek toho “nenahraditelného“ začleňování se do stejných skupin.
Podle mě nejvyšší čas na změnu.
no já spíš myslím na co je jim to v reálném životě v dospělosti, protože samozřejmě chápu, že jde jak o školku, tak o školu, myslím tím v čem je to nenahraditelné v celém dětském…pubertálním věku, ne konkrétně ve třech letech.
Lien, třeba proto, že 95% dětí se v takové skupině dětí /věkově rok sem, rok tam/ bude pohybovat do dospělosti. Prakticky po vysokou školu.
Lien, nemůžu, protože polopaticky to neumím vysvětlit.
Začne to školkou a pokračuje v ZŠ a dál.
Pokud bude starší dítě ve skupině mladších, bude “nad“, dominovat nad ostatními. Pokud bude mladší ve skupině starší, bude ušlápnuté.
Pokud jsou přibližně stejně staré, pak se naučí používat “lokty“, říct si o to, co chce, dorozumět se, pomoct si sám, začlenit se.
A to jde jen v kolektivu. Začlenění je věc, bez které to bude mít dítě v životě hodně těžké. Nepřála bych ti vidět takové nezačleněné dítě v době puberty. Ale vyjímky potvrzují pravidlo. 🙂
Ale co je nenahraditelné, je naučení se žít ve skupině stejně starých dětí.
Peťko a můžeš mi prosím nějak polopaticky vysvětlit, k čemu mu to má být dobré, nebo snad nenahraditelné?
petko, presne tak jsem to myslela,
akorat jsem to nedokazala napsat tak pekne jako ty:)
On umi od nas tolik basnicek, pisnicek, krasne kresli (takhle ho hodnotili ucitelky, ne ja), doma se proste nenudi, bavi ho hodne veci, ale cim min do te skolky chodi, tak mi pride, ze se zacina min projevovat. On prave se potrebuje otrkat a mel by mezi deti (coz potvrzuje i lien-ddm), skolku mame za barakem, tak proc toho nevyuzit? Prijde mi, ze jak tam ted dlouho nebyl, ze to bude vsechno odznova…Fakt se toho desim, az tam zas po dlouhe dobe zavitame, on tam fakt nechce a pritom mi pokazde rikal, jak se mu tam libi, ale vic nic…
Já si myslím, že kontakt ve skupině stejně starých dětí je opravdu nenahraditelný.
Nejde zde o to, aby se dítě od vrstevníků naučilo něco “hmotného“. Samozřejmě i to je možné, třeba jedno dítko umí zavazovat tkaničky a tím, že je bude mému stejně starému dítku pořád ve školce vázat, získá moje dítě motivaci a řekne si, když to zvládne Pepíček, zvládnu to taky a od něho se to naučí lépe, než když mu to budu ukazovat já.
Ale co je nenahraditelné, je naučení se žít ve skupině stejně starých dětí. Některé dítě má “lokty“, umí se prosadit přirozeně, druhé se to musí naučit. Pak nebude v životě šokované,když mu někdo “sebere hračku“. Ve školce nejde ani tak o to, aby se dítě naučilo moře básniček, barvy, tvary…to je už jen ta přidaná hodnota, ale tohle je věc rodičů. Naučí se určitá pravidla, že na klouzačce počkám ve frontě, jak si říct o hračku jinak, než ji druhému vytrhnout z ruky,jak reagovt na různé situace, dělit se o jednu učitelku,když chci něco říct, počkám, až domluví druhý atd atd..
chápu, ale ten se dá zajistit jinak, pokud zrovně nemáte haldu kamarádů s dětmi /jako třeba já/, tak např. kroužky v DDM, ty jsou i za rozumnou cenu.
ksando, opravdu zajimave postrehy,diky!
kdyz se maleho ptame, jake to bylo ve skolce, co delali, tak pokazde zaryte mlci. Rekne, ze se mu tam libilo a vic nic. Resila jsem to i s ucitelkou, a ta rikala, ze to neni nic neobvykleho.O kamaradech nemluvi (padne semtam nejake jmeno), ale je fakt, ze se ho dost vyptavame a ted uz chapu, ze to byla asi chyba.Kdyz sli ven, tak taky brecel, tak uz chapu.
Jinak je dost sobestacny (oblece se sam, naji co mu chutna a konecne mu jede maso:)
Lien, mozna mas pravdu,obesel by se bez skolky, ale ten socialni kontakt je nenahraditelny a zvlast pro nas.
Moje rada je ho tam nedávat.
Škôlka neponúka nič, čo by vedelo naplniť potreby vášho dieťaťa lepšie ako vyrastanie pri jeho matke a otcovi. Čokoľvek sa naučí tam, môže sa naučiť lepšie, ľahšie a v preň optimálnejšom čase, keď je bez škôlky. To deťom v škôlke chýba to potešenie a istota, ktoré sprevádzajú vyrastanie pri rodičoch. Strácajú schopnosť byť autenticky sami sebou, strácajú pokoj pochádzajúci z prítomnosti tých, ktorí ich bezpodmienečne milujú.
Najlepšie sociálne zručnosti sa dajú nadobudnúť vo vzťahu jeden-k-jednému s milujúcim a spôsobilým dospelým. Váš syn je ušetrený všetkej nezdravej a neprirodzenej sociálnej dynamiky, ktorá vyplýva z pobývania s rovesníkmi a skupiny.
Deti nemajú byť v skupinách s rovesníkmi. Byť s rovesníkmi obnáša závislosť na autorite a naučenie sa nesprávnym sociálnym zručnostiam. Matka a dieťa si nikdy neberú hračky z rúk, nepištia a nebijú sa. Vaše dieťa sa učí sociálnym zručnostiam od sociálne zručnej a milujúcej osoby. Vo výsledku samo seba tiež prežíva ako sociálne schopné, pretože s dospelým sa mu skôr darí ako nedarí byť v spojení a hrať sa.
Zdroj už bohužel nedokážu dohledat.