Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
školka-smíšená třída-pro a proti 2
Dovolím si vytáhnout opravdu starou diskuzi, ale téma mi přijde aktuální stále…jsou bud třídy stejně starých dětí a nebo promíchané a tak co vy na to kde vidíte plus a mínus??
karamela
15.9.2008 v 19:01:14
Ahojky:-) tak jsem dneska absolvovala svou historicky první třídní schůzku ve školce:-)))
Dozvěděla jsem se že bude focení a že bude výlet busem na statek:-oooo no je to jen pár kilometrů:-)
a taky,že malý dostane novou paní učitelku čerstvou absolventku:-) tak jsem zvědavá jaká bude…pro mě je teda důležité,aby měla hlavně srdíčko a trpělivost s dětmi:-)
No a k věci:-) Máme od letoška smíšené třídy..3,4,5,6tiletí jsou rozházeni ve 3třídách a některé maminky to nelibě nesly. Argumenty:
1.děti přišly o ,,svůj” kolektiv- i když se pí ředitelka snažila dodržet dvojice kamarádů a sourozence v jedné třídě..
2.starší děti musí pomáhat mladším-i když tady nejde o nějaké utírání nosů nebo zadků..ale jen o komunikaci,vysvětlení menšímu dítěti je spíše přínosem pro rozvoj logiky a řeči pro to starší a samozřejmě i pro to mladší-učíme se nápodobou,že:-)
3. pí učitelka se nebude celý den věnovat s předškolákem přípravě na školu…na druhou stranu bude mít ve skupince místo 20ti předškoláků jen 6-7 starších dětí-to se jim může věnovat více individuálně..taky přes polední spaní má na ně více času.
a školka není od toho aby tam děti četly a psaly.
Mě to zní docela fajn a jelikož sme 3letí,tak mi to spíše vyhovuje:-) i když očekávám od starších děti i úšklebky-víme jak umí být kruté a taky peprnější výrazy:-)) ale zase tam nebrečí 20 prcků ze začátku roku a taky mohou být sourozenci spolu…atd
Co Vy na to…prosím pro i proti..jak to máte u Vás-.co se více osvědčilo ?
Petro, u nás byly body 1) a 2) jednoznačně výmluvy. Učitelka argumentovala např. tím, že větší děti se rychlejš oblečou a pak je jim horko, že menší děti neujdou takovou trasu jako ty větší, atd. atd. – vše se dá řešit, když se chce.
A k té přípravě předškoláku – ono by myslím i stačilo, kdyby jim nějaký list učitelky poslali domů a pak jim nakreslili kytičku nebo dali razítko za to, že úkol vypracovaly.
(Jinak ale je jasný, že se líp zabaví parta předškoláků než parta mrňat).
Dceru jsem dávala do smíšené třídy úmyslně, protože jsem myslela, že když přijde třeba jen 5 nových dětí, že se jim pak učitelky ten vstup do školky pokusí zjednodušit, protože na ně budou mít víc času (než na 26 nováčků v nesmíšené třídě). Opět omyl 🙁
Mně ještě přišla škoda, že dcera se intenzivně kamarádila s jednou o rok starší holčičkou (utekla jí do školy 🙂 ) a jednou o rok mladší holčičkou (té zase dcera utekla do školy 🙂 ) Ale jasně – nikde není psáno, že by pak ve třídě stejně spolu skončily.
Dnes mám nějaký den souběžného psaní nebo co 😀
Marinado, je to tak, záleží na lidech. K tvým bodům
1) u nás se na procházků zvládne vypravit celá třída tříleťáků i v zimě (kombinézy, rukavice, takže náročnější vypravování) a děti procházku zvládají bez problémů
2) přípravu s předškolákama ve třídě plné předškoláků stejně uč dělaly často na etapy, tj. část třídy si hrála, s částí se pracovalo a postupně se prostřídali – u náročnějších úkolů, takže myslím, že věk je celkem fuk
3) zase se může stát, že do školy jdou děti, které se znají, ale většina z nich skončí v jedné třídě a jen jedno nebo dvě ve vedlejší, takže to vlastně vyjde nastejno
…tím nechci tvrdit, že smíšené třídy jsou lepší (u nás smíšené nebyly a byla jsem spokojená, i když teda ve škole nastala ta situace, kdy 8 z 10 dětí je v B a Majda s jedním chlapečkem v A), jen mě tohole napadlo, když jsem četla tvůj komentář.
Kdysi jsem nad tím dost přemýšlela, teď už je toto období za náma. Myslím si ale, že tak jako spousta dalších věcí je i tohle hlavně o osobnosti učitelky (učitelek) a jejich přístupu. Obojí má svoje výhody a nevýhody, takže záleží hlavně na tom, jak učitelka dokáže využít výhod a vyvážit ty nevýhody. Bude-li uč s daným rozdělením spokojená, budou spokojené i děti (a rodiče) a naopak.
Bami, ono zase záleží na lidech, jako všude. V naší školce to byl asi přínos pro malé, ale pro velké děti to byla nevýhoda.
1)Chodilo se za každého jen na zahradu, protože tříleťáčci by (údajně) nezvládly procházku a přípravu na ní.
2)S předškoláka se nedělala vůbec žádná příprava, protože pak nebylo údajně jak zabavit zbytek dětí.
3)Jako další nevýhodu smíšené třídy vidím v tom, že jde pak málo dětí společně do školy = dcera pak nastupovala do školy, aniž by tam kohokoliv znala. (Teď zpětně už to teda vidím spíš jako výhodu, ale ne každému se podaří zapadnout do kolektivu, kde se opravdu až na 3 výjimky znali všichni z vedlejší školky, kde smíšené třídy nebyly).
Dovolím si vytáhnout opravdu starou diskuzi, ale téma mi přijde aktuální stále…jsou bud třídy stejně starých dětí a nebo promíchané a tak co vy na to kde vidíte plus a mínus??
karamela
15.9.2008 v 19:01:14
Ahojky:-) tak jsem dneska absolvovala svou historicky první třídní schůzku ve školce:-)))
Dozvěděla jsem se že bude focení a že bude výlet busem na statek:-oooo no je to jen pár kilometrů:-)
a taky,že malý dostane novou paní učitelku čerstvou absolventku:-) tak jsem zvědavá jaká bude…pro mě je teda důležité,aby měla hlavně srdíčko a trpělivost s dětmi:-)
No a k věci:-) Máme od letoška smíšené třídy..3,4,5,6tiletí jsou rozházeni ve 3třídách a některé maminky to nelibě nesly. Argumenty:
1.děti přišly o ,,svůj” kolektiv- i když se pí ředitelka snažila dodržet dvojice kamarádů a sourozence v jedné třídě..
2.starší děti musí pomáhat mladším-i když tady nejde o nějaké utírání nosů nebo zadků..ale jen o komunikaci,vysvětlení menšímu dítěti je spíše přínosem pro rozvoj logiky a řeči pro to starší a samozřejmě i pro to mladší-učíme se nápodobou,že:-)
3. pí učitelka se nebude celý den věnovat s předškolákem přípravě na školu…na druhou stranu bude mít ve skupince místo 20ti předškoláků jen 6-7 starších dětí-to se jim může věnovat více individuálně..taky přes polední spaní má na ně více času.
a školka není od toho aby tam děti četly a psaly.
Mě to zní docela fajn a jelikož sme 3letí,tak mi to spíše vyhovuje:-) i když očekávám od starších děti i úšklebky-víme jak umí být kruté a taky peprnější výrazy:-)) ale zase tam nebrečí 20 prcků ze začátku roku a taky mohou být sourozenci spolu…atd
Co Vy na to…prosím pro i proti..jak to máte u Vás-.co se více osvědčilo ?