Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Já su....
Ahoj a dobrý večer Vám všem,
omlouvám se předem za hrubá či nespisovná slůvka, všichni, kdo mě znají, vědí, že je to u mě neobvyklé a tak mi snad dnes prominete…..
Já su nasraná!
Upřímně a od srdce – jsem vytočená do bezvědomí, kdybych se ocitla v kresleném filmu, měla bych ten “přetlak“ namalovaný, šla by mi pára z uší, z nosu i z úst…
Blíže – moje dítko je gymnáziu a už před časem jsem tady vyjádřila svůj nesouhlas a jakési “překvapení“ nad výukou biologie. Děti nesmějí používat učebnici, jen výpisky z vyučování (tedy – sešit), vyučující je “nestandardní“ (dětem nadává, uráží je, ponižuje atd.) a klasifikaci si sama posunula na hranici nemožného – tzn. jedničku nemá nikdo.
Vzhledem k tomu, že můj syn nechtěl, abych to řešila (měla jsem v úmyslu jít do školy), udělala jsem to, že jsem kontaktovala pouze třídního profesora – bez synova vědomí – a výsledek jednání byl, že všechny podklady k výuce biologie budou dostupné na internetu.
A dnes se psal test.
Některé otázky byly z uvedených podkladů a některé ne.
To, co nebylo uvedeno v podkladech, samozřejmě nevěděl (ani nemohl, odkud asi?).
Zřejmě bych měla přiblížit i obsah testů. Jedná se o probíranou látku a tou je “hmyz“. Děti podle obrázků mají rozeznat 195 druhů hmyzu!!! A to mluvím o druhém ročníku gymplu, není řeč o vysoké škole či o nějaké specializaci (jako že by studoval nějakou odbornou školu).
Jsem z toho “na švestku“.
Nepřipadá mi to normální.
Za 14 dnů budou probírat jinou látku a čeká ho totéž v bledě modrém….
Máte-li někdo stejnou či podobnou zkušenost, budu ráda za “usměrnění“…. třeba se mýlím…. a třeba jsem “mimo“….
Zajímá mě Váš názor (jako nezúčastněných lidiček).
Ahoj Bami, díky za napsání.
A možná, že máš pravdu – je nový rok, tudíž “stará“ pravidla už neplatí…. já víím, je to trochu černohumorný, ale mě to pobavilo.
A co kluk?
Bami, na rovinu – to, co můj kluk doma řekl, fakt není publikovatelné ;-).
padmé je mi to líto…hlavou mi prolítl černý humor v podobě a to nevíš že to musíš s novým rokem nastavi tznovu se to vynulovalo….
jinak neporadím nějak mi přijde že to asi je zbytečné…ale nechala bych to na schůzky jak to budou vidět i ostatní rodiče…co kluk je ok? tak pokud rozdýcháte trojku tak bych to nechala hlavně z té strany co kluk a jestli on chce nějak pomoci…
Hanzlici, děkuju Ti za Tvou reakci. Už pomalu “vychládám“. Ale musím přiznat, že v první chvíli mě to zas “čaplo“ (vztek).
Já pořád nevím, jestli to mám pojmout tak, jako že je pí-uč “jiná“ a nechat syna, ať se s tím popere (popasuje). Žádný katastrofální problém nemá – zaplať Pán Bůh. Chci říct – nepropadá. Z té biologie – i za takto šílených podmínek – mu vychází trojka.
Nebo se mám do toho jaksi vložit a řešit to?
… se z toho picnu… a to jsem si myslela, že gympl je o inteligentních lidech….
Asi bych se u pančelky dotazovala, jestli to myslí opravdu vážně a v případě její kladné odpovědi bych si vyšlápla o patro výš do ředitelny… To je teda něco, jako když házíš luštěniny na zeď, viď 🙁 Hodně štěstí a pevných nervů!
Ahoj a dobrý večer Vám všem,
opět jsem nucena “vytáhnout staré téma“… ač mě to samotnou mrzí a já sama jsem to jaksi nečekala… zabředli jsme do téhož problému… děti jsou ve škole 14 dnů (po zimních prázdninách) a syn už psal tři testy z biologie. Zdá se, že dohoda z třídních schůzek je ta tam.
Testy opět v původní podobě – nejdřív dle dohody z podkladů na netu a nový další test zas “mimo“ (není to ani v učebnici, ani v sešitě, ani na netu).
Co byste dělali/y Vy na mém místě?
Dodatek! 😀
Chybička se vloudila, “vypadlo“ mi poslední slůvko.
Lien: syn by si přál o polovinu učiva MÉNĚ 😀
Ahoj Vám všem, děkuju za Vaše příspěvky a komentáře :-).
Pavlínko, pokud bys chtěla ode mě slyšet upřímnou pravdu a jak to cítím já, musela bych Ti napsat, že jsem přesvědčená o tom, že se tato vyučující k nižším ročníkům nehodí. Zřejmě bude přínosem ve vyšších ročnících a věřím i tomu, že pro ty, co plánují další studium bižule na VŠ, je nepostradatelnou součástí přípravy.
A s třídním to proběhlo úplně báječně, je to příjemný, inteligentní “kluk“, v očích má zájem a ty správné “jiskřičky“. Tuším, že v tomto ohledu jsme měli štěstí :-).
Marinado, otázky, které si kladeš ohledně druhého stupně ZŠ naprosto chápu. Nicméně – to je otázka školy a ředitele. U nás jsou ZŠ dobré a kvalitní (vyhlášené) a některé jsou bídné. A na tom hodně záleží, jakou ZŠ zvolíš.
Co se týče té bižule – tak pro mladýho to důležitý předmět není, nikdy ho to nebavilo a nezajímal se o to (ani na ZŠ ho přírodopis nebral). Takže – on potřebuje jen bezproblémově “proplout“.
A já doufám, věřím, že si tu cestičku najde…
Halino, ano, i u nás někteří kantoři takoví jsou – ne všichni učí stejně – někdo učí děti přemýšlet, vyhodnocovat, spojovat – a někdo “driluje“. A je pravda, že ty nižší ročníky se musí zorientovat ve spoustě věcí – a k tomu patří i poznání učitelů – na každý předmět jiný kantor a jiná výuka. Ten prvák je prostě náročný.
A určitě záleží na tom, jestli to dítko na gympl chce nebo nechce (samo od sebe). Je dobré o tom mluvit a diskutovat.
Lien, ano, byli jsme domluveni (já se synem), co a jak udělám nebo řeknu. Předem věděl – než jsem šla na schůzky – že se bude mluvit o biologii na třídních schůzkách, že jsem domluvená s třídním a věděl i to, že půjdeme s rodiči společně za vyučující.
A jestli chceš vypsat, co by si přál on – tak syn by si přál knížku (učebnici), aby toho nemusel toli psát do sešitu, pak by chtěl mírnější známkování (ne tak přísné) a k tomu o polovinu učiva ;-).
Díky Vám všem za tuhle diskuzi.
Pěkný den :-).
Padmé také nakukuji, chci se jen zeptat a promiň, jestli už jsi to psala.
Že to synovi vadí už jsi mi sdělila. Mě zajímá, zda tě požádal o pomoc, jestli, když jste o tom mluvili ti sám navrhnul, co by potřeboval, nebo jestli jste spolu domluveni jakým způsobem by si představoval tvůj zásah. Nebo zda mu to sice vadí, ale chce si to ustát sám, bez tvé intervence.
Děkuju
Halino, moc díky za příspěvek – tohle by mě vůbec nenapadlo, tak mám další námět na přemýšlení.
Padmé, díky za zprávičky. Držím palečky, aby to všechno opravdu probíhalo tak, jak jste se domluvili. A je bezvadné, že jste šli společně.
Marinado, můj syn šel na osmileté gymnázium (sám moc chtěl), dcerka sice udělala přijímačky v páté třídě taky tak dobře, že by se dostala, ale nakonec ona sama se rozhodla, že tam nepůjde, že radši zůstane u vrcholového sportu a ve sportovní třídě na základce. Já ostatně nechtěla ani aby šla k přijímačkám, ale bylo to její přání – chtěla si dokázat, že je dobrá. A musím přiznat, že mám se zdejším osmiletým gymnáziem docela problém (a jak jsem se o tom bavila i s jinými rodiči) – oni tu s těmi nadanými dětmi neumí pracovat. Vyberou si děti s logickým uvažováním – na základě scio testů, ale pak chtějí, aby pracovali jako klasické “šrotny“. A to právě dost často tyhle děti nedokáží. Takže mi vadí systém práce. Výstup jako takový ne – fakt z toho gymplu v porovnání i s ostatními potom na VŠ uměli hodně.
Dcera nastoupila na gymnázium až z devítky a je tomu ráda. A já taky. Už je přeci jen starší a dokáže se přizpůsobit používaným metodám a individualitám kantorů – to prostě šesťák nedokáže, když s ním jednají jako se šestnáctiletým.
Nechci, aby to vyznělo, že jsem proti osmiletým gymnáziím, to ne, je to pro ty fakt nadané děti přínos, ale musí se s nimi umět pracovat. Tak si tohle, prosím, před tím, než budete uvažovat o tomto studiu, ověřte.