Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
angličtina v mš
Ahoj, dozvěděla jsem se,že v naší mš začne kroužek angličtiny pro děti.A chtěla bych se zeptat,zda musí mít učitel nějakuo specifikaci na výuku dětí?Vím,že ten učitel přednáší na vysoké škole a učí soukromé hodiny. Tak mě napadlo,že asi těžko může učit učitel z vš na prvním stupni zš,tak stejně mi to příjde i s tou angličtinou.Měl by mít asi nějaké vzdělání pro učení dětí,nebo se mýlím?Je to regulérně na smluvu a bude za to mít stálý plat.A kolik platí vaše děti měsíčně?U nás za to chce 300 Kč.Je to moc nebo málo? Děkuji za odpovědi Šárka
Ahoj, myslím si že ten učitel určitě bude mít specializaci na výuku dětí v předškolním věku. To, že učí na VŠ neznamená, že to nebude umět s malými dětmi, jsou to vzdělaní lidé. A 300 Kč měsíčně je pěkná cena. Toho určitě využijte. Navíc v předškolním věku si děti cizí jazyk nejlépe osvojí. Jsou na to dva názory…někteří říkají, že dokud se dítě nenaučí česky, tak ať se neučí ani cizí jazyk, ale to je nesmysl. Pokud dítě nemá diagnostikovanou vadu řeči, není důvod nezačít s učením. Má dcera chodí od 4 let na angličtinu pro děti v předškolním věku, takže můžu posoudit, že ji to hodně dává a žádný problém s češtinou nemáme.
Ahoj, tak malý chodí taky v MŠ na AJ, chtěl to sám. Platíme za pololetí 1000,- Kč (+ učebnice s CD 350,- na rok).
Učí paní učitelka z MŠ a je to spíš angličtina hrou. Ale žádné zázraky od toho nečekám 🙂
Za loňské pololetí se naučil počítat anglicky do 12, a pár slovíček (hračky, oblečení, členové rodiny, apod.). Ani jednoduché věty dohromady nedá, ale baví ho to, tak proč ne… 🙂
Já sama učím angličtinu už 15, mám aprbaci na 2. i 3. stupeň, ale netroufla bych si učit děti ve školce nebo na prvním stupni. Je to úplně jiná práce, úplně jiný přístup. Osobně s výukou aj ve školce moc nesouhlasím, pokud nevyučuje někdo opravdu kvalitní, tak si děti akorát zafixují chyby, kterých se už nezbaví třeba nikdy. A platit za to 300,- kč mi připadá trochu přehnané, obzvlášť, když by se děti měly učit pouze formou hry a pasivního přijímání jazyka, a když se vydrží soustředit zhruba 15 minut.
Co se týče kvalifikovanosti – pokud se něco nezměnilo, tak obecně platí, že učitel s aporbací na vyšší stupeň může vyučovat na stupních nižších.
Zatím tohle neřeším, u nás je angličtina ve školce až u předškoláků, ale řekla bych podobná situace. Učit má učitelka, která má soukromé hodiny a přednáší na VŠ. Když jsem koukala, co všechno má za kurzy a co tedy může učit, tak tam nemá o učení dětí nic. A myslím, že je důležité, aby učitel uměl učit děti. Odpřednášet umí každý, ale s těmi dětmi je potřeba trochu jinak pracovat. Ale na druhou stranu si myslím, že je to o člověku a ten buď umí nebo ne a už je pak jen na něm, jak toho využije a pokud umí, tak není problém si dodělat právě “dětský kurz“.
Nicméně, já bych asi u dítka trvala na tom, aby mělo učitele, který prošel kurzem, jak učit děti.
Ale také by mě zajímalo, zda vůbec má právo a může učit takhle aprobovaný kantor v podstatě něco jiného? Vždyť i studijní obory jsou rozděleny na 1. a 2. stupeň ZŠ, obory SŠ.
A kde zjistit, jak to vlastně je?
U nás je to přesně naopak, já bych děti ani na angličtinu nepřihlásila, ale vždy to vycházelo z jejich iniciativy. Loni chtěl syn – prvňák chodit, protože tam chodila jeho kamarádka, letos jsem přihlásila do MŠ naši předškolačku, taky chtěla. Tak uvidím, jaký to bude mít efekt. Je fakt, že Pavlínka už teď zná angl. barvy líp než Cyrda, který už nějaké hodiny absolvoval. Cyril už má teď ve druhé třídě angličtinu povinnou. Jen mě vždycky zaráží, když slyším CD, které mají poslouchat, ta výslovnost je hodně jiná, než znám já.
Bamisko, u nás právě taky “učila“ paní učitelka, která normálně dělá překladatelku a učí dospělé. Sice měla angličtinu trošku přizpůsobenou, ale ten cit, ta hravost, kterou prostě učitelka v MŠ mít musí jí chyběla, takže to bylo příliš “školské“. O proti tomu jsem viděla hodinu s paní, která léta žila v anglii, manžela má angličana, ale jinak žádné vzdělání (ani pedagogické minimum) neměla – dělala to prostě ve svém volném času, dalo by se říci, že z lásky a to byla taková nádhera – ty nadšené děti, kolika písničkám rozuměly… a pro mě nejdůležitější u předškolních dětí – měly angličtinu rády.
kšando co jsi napsala je hezké a možná mi můj názor zkresluje to co vidím jak s nimi pracuje učitelka co dochází ze školy a přijde mi že to nemá až tak napasované na děti ze školky….to co popisuje anonym po mě se mi líbí těnpřístup je lepší než co vidím u nás na koberci 😀
Bami, v angličtině u předškolních dětí nejde vůbec o to, aby se naučily “anglicky“ – spíš o to, aby se jim ta angličtina “dostala“, tak trochu “pod kůži“ (jak už někdo psal) – dětem se pak na ZŠ lépe učí – není to pro ně úplně nové… Takto mi to aspoň bylo vysvětleno:-). Jinak dcera chodila, ale nadšení se nekonalo – učitelka nic moc. Nejsem “papírový typ“ – takže pro mě nemusí mít učitel žádný papír, že umí učit – spíš bych požadovala ukázkovou hodinu. Cena je myslím přiměřená.
Zdravím všechny rodiče,
Z pohledu rodiče – tak jí začnu částkou, placenou za výuku angličtiny. 300,-kč se mi zdá málo, to je zřejmě symbolicky. Já dávala obě mé děti, jako předškoláky na angličtinu ve školce, platila jsem 500,-kč (bylo to před cca 4-6 lety)a nepřišlo mi to drahé. Beru to tak, že do vzdělání mi nevadí investovat.
Řekla bych, že tam jde spíše o naposlouchání a děti pak ve škole jsou určitě trochu na tom lépe, než ty, které nechodily.
Z pohledu učitelky MŠ:U nás v MŠ mají děti angličtinu zadarmo, vede ji kolegyňka a chodila na kurz – Jak učit angličtinu děti v předškolním věku. Je to formou hry a to doslova, děti poslouchají písničky a podle toho např. cvičí, tančí, vyjadřují pohybem, to co slyší. Je to moc pěkné a děti se naučí základní slovíčka. Určitě bych osobně doporučila, ale to záleží na rodičích. A v Plzni se např. platí i 1300,-kč
sama za sebe jako učitelka mš v tom nevidím zázrak a své dítě jsem na to nedávala a ani to poslední dávat nemíním 😀
už jen tím že a aj se začíná ve škole tak brzy a jedou opět od začátku tak v tom nic nevidím…
také jsem měla možnost sledovat co a jak se naučí…žádný zázrak…a největší průšvih je pokud tam jde dítko s poruchou vady a jeho výslovnost je pak špatná, ale dnešní doba a trend je jiný a maminky touží po tom aby jejich děti chodily tam a tam….