Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Kde hlásit změnu trvalého bydliště?
Po letech jsem si konečně změnila trvalé bydliště na místo, kde opravdu bydlím. Rozhoupala jsem se hlavně díky tomu, že by teď mělo odpadnout lítání po úřadech a hlášení změny.
Jenže – u nás na úřadě mi řekli, že oni vlastně ani pořádně neví, kde všude se ta změna projeví automaticky. Takže hledám na netu a narážím buď na staré informace, nebo na hodně obecné a akorát mi to žere spoustu času (dost možná hledám blbě).
Můžete mi někdo poradit, kam to teda musím hlásit a kde se o to starat nemusím?
Většinu úřadů nemám v místě, takže by mi to ušetřilo fakt spoustu času. Hlavně mě zajímá OSSZ, finančák, živnosťák, řidičák. U banky a pojištění je mi jasný, že to musím sama.
Tak jsem tu s hlášením 😉 Strávila jsem dnešní dopoledne vyřizováním na živnosťáku. Teda přímo tam to netrvalo ani deset minut, ale kvůli cestě tam a zpátky je půl dne v tahu 🙁 Úřednice byla ale velice ochotná a trpělivá. Vysvětlila mi, že to trvalé bydliště už tam mají aktualizované, ale přijet jsem tam musela, protože mám hlášené místo podnikání na trvalé bydliště. V takovém případě se buď musí nahlásit změna místa podnikání (v mém případě teda na to nové trvalé bydliště), nebo předložit nějaký papíry o tom, že můžu podnikat na tom původním místě, i když už to není moje bydliště 😉
K tomu mi nabídla možnost zadat, že v případě další změny trvalého bydliště se to místo podnikání na ně už přepíše automaticky.
Na OSSZ, finančák a pojišťovnu změnu nahlásí, takže se o to už nemusím starat. Tak jsem zvědavá, jestli mi budou volat stejně jako Lussy – pak dám kdyžtak vědět.
Každopádně když si nedávno zakládal živnost manžel, tak mu taky stačilo zajet na živnosťák a na OSSZ, FÚ ani VZP nemusel, ani si nejsem vědomá toho, že by následovaly nějaký výhružný telefonáty 😉
Zavo, díky za to pátrání. Tvoje odkazy jsem skoukla, ale asi bych na to potřebovala hodně času, abych se tím prokousala.
Ještě se zkusím zeptat, až si budu vyzvedávat občanku, co mi řeknou tam.
To je fakt síla!! Jenom by mě zajímalo, jestli to ti papaláši nahoře vědí.
Už jsem se radovala, že jsem našla, co jsem hledala. Tedy seznam institucí, které jsou na registry napojené. Našla jsem toto:
http://www.szrcr.cz/registr-prav-a-povinnosti/udaje-o-registrovanych-agendach-podle-zakona-111-2009
Zkuste “registrované agendy“ – to je taky nářez! Může se v tom vůbec někdo vyznat? To je udělané tak, aby se vlk nažral a koza zůstala celá. Fakt mám chuť informovat média. “editační agendy“ uložili v něčem, v čem já to neotevřu. Holt máme na úřadě zastaralý software 😀
Tady je schéma: http://www.szrcr.cz/file/62
Připojený jsou krajské úřady, soudy, matriky a obecní úřady. Tak nevím.
A tady píšou, jakým to je přínosem:
http://www.szrcr.cz/menu-uzivatelu
A tady je k tomu všemu legislativa: http://www.szrcr.cz/folder/1/display/
Tak to je mazec. A vůbec to běhání nezávidím.
Držím palce, ať to jde hladce. 🙂
Já v letos v lednu přerušovala živnost.
Na živnostenském odboru mi nabídla, ať vyplním žádost a oni to dají vědět institucím, které tam zaškrtnu.
Tak jsem tam dala finančák, zdravotní pojišťovnu a správu soc. zabezpečnení.
Z pojišťovny mi volali, že tam mají nahlášenou změnu, jestli to platí 🙂
Z finančáku se neozvali.
A ze sociálky mi volala “baba“, jak si to přestavuju, že to musím přijet podepsat osobně. A zrovna sociálku mám 30 km, ostatní jen 12.
Já jí řekla, že mám nemocné obě děti a nepojedu s nima takovou dálku kvůli jednomu podpisu.
Tak si poradila tak, že mi za 2 dny přišla obsílka, že se mám dostavit, jela jsem tam, řešila se mnou totální ptákovinu a při té příležitosti jsem jí podepsala to ohlášení přerušení živnosti…….
Takže bych se vůbec nedivila, že to bude jak píšou holky, fakt na hlavu.
Bamisko, to bylo dááávno 😀
Holky, jestli to má fungovat, tak bych na tom právě trvala! Mě to strašně rozčiluje. Chlubili se tím naprosto všude, pochválit se umějí, tak ať udělají něco pro to, aby to fungovalo. Bohužel mám pocit, že se zatím ani neví, jak by to fungovat mělo. Je to tady v tom našem Absurdistánu čím dál lepší. A když je necháme…
Máš pravdu Petro, když jsem nedávno byla na živnostenským, formulář “Hlášení do základních registrů“ tam ležel. Tak by jim to mělo stačit vyplnit a správně podat. Já pořád chybně používám název “centrální“, což by nějakou centralizací zavánělo. Ale oni raději použili název “základní“, aby po tom lidi nemohli po nich nic chtít. Jen to základní. 😀
Petro když jsem se vdávla a dvakrát stěhovala tak jsem změnu hlásila totálně všude, vzala jsem si desky s dokumenty a zařizovala, někde to stačilo telefonem, někde chtěli písemnou formou, někde jsem došla pokud to bylo v místě….stěhovala jsem se třikrát a pak se vdala…jo super…tak nezávidím…jen já to dělala hned 😀 😀
bohužel to vidím jako sememlka, taky to mám 30km na nějaké a dalších cca 5 zase jiným směrem na jiné, takže doufám, že už to bylo naposledy.
jo a Petro, jestli si myslíš, že když to máš úřady v místě bydliště, tak že to máš oběhnuté za chvíli, tak na to zapomeň 😉
registry .. hahaha …. však víte jak to vypadá na registru vozidel 😀
na sociálce o změně mého bydliště nevěděli, i když by taky podle registrů měli …. takže opravdu bych na to nespoléhala, nemluvě o tom papírování, kde je třeba podepsat se vlastnoručně před pracovníkem 😉
to bude ještě hodně dlouho trvat než nějaký centralismus bude fungovat…
Peťo, asi by někde mělo být uvedený, kdo všechno je na ty registry napojený. Přece třeba taková stavební spořitelna k tomu nebude mít přístup. A tam to nahlásit taky musíš, ne?
Zkusím taky zítra prošmejdit web, třeba o něco zavadím 😀 Je to binec v tom našem krásným státě. Čím dál tím větší.