Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Vážení rodiče dětí školou povinných!
možná někoho zaujme a možná někdo ani neví, tak pro zajímavost
http://eduin.cz/titulka/pedagogove-a-psychologove-vyzyvaji-rodice-k%C2%A0bojkotu-plosneho-testovani/
radko, co na to říct… tak, jak to popisuješ je ten test fakt naprd a navíc v kolektivu “zdravém“. Je to smutné, co se stalo a navíc s přičiněním “odborníka“.
Ale stejně si myslím, že při zachování určitých pravidel má tento test velký význam v rozvinutých fázích šikany.
M.
psali to všichni ve třídě, takže viděli kdo koho píše. šikanu odhalí dobrý učitel i bez takovýchto testů. naše učitelka je z toho špatná doteď. když třeba zrovna ten den někdo někomu něco špatného řekl, nebo něco nepůjčil, tak šup – už byl mezi těma zlejma. “zvítězila“ holka, která rozhodně nešikanuje nikoho, protože je to nejmenší prcek ze třídy, ale nejvíc spolužáků napsalo, že ubližuje ostatním – je to taková poťouchlina. celá třída jsou bezva kolektiv – byla jsem s nimi jeden týden 24 hodin denně. pomáhají si vzájemně, dokážou se druhýho zastat, ale z “klima“ vyšli se známkou 1.5 (stupnice 1 až 5, kdy 5 je dobrý kolektiv). prostě psychologický test naprd.
hmmm, o testování jsem nevěděla, brala bych to v případě, že by to byl jeden z kontrolních nástrojů činností škol, ale na druhou stranu zas není dobré úplně srovnávat školy, když některé základky po sjednocení názvů škol stejně zůstaly tak nějak “zvláštními“
radko, ten test by měl myslím odhalit šikanu a role ve třídě – děti chodí každý zvlášť do kanceláře, aby neovlivnění klimatem třídy mohli napsat jméno toho, kdo je oblíbený, neoblíbený, komu je nadáváno, komu je nejvíc ubližováno,…..z toho pak je možné zjistit některé věci, ale výsledky by se neměly dostat mezi děti
markittka.p
JO to beru, prostě se jen připravovat a to by mělo být prostě v těch pololetních prověrkách. Určitě každá škola má jinou normu ve vzdělání, ale opět je to na učitelích, aby dodžovali určitý standart co by to dítě v tom věku mělo umět. Já to spíš vidím jako nedůvěra k učitelům zda zvladnout naučit tak jak by měli, ovšem zasd každé dítě je jiné a některé nemá možnost nyní se to naučit jak by mělo. Znám chlapce co byl v zvláštní škole a pak postupně jak dozrával jeho mozek tak vystudoval vysokou a to bez úlev, prostě dřív nebyl na to ještě zralý.
Nic není ani černé ani bílé a tedy ani dobré nebo jen špatné. Myšlenka srovnání dětí (i škol) mi přijde zajímavá. Co si budeme namlouvat, ne z každé ZŠ vyjde dítě se stejnými znalostmi jako ve stejném věku z víceletého gymnázia. Takže jednička (nebo trojka, to je fuk) na různých školách neznamená tytéž znalosti dítěte. Jsem jednoznačným zastáncem přijímacích zkoušek na všechny školy.
Testování dětí bych ale vnímala spíš jako orientační, jednak pro dítě samotné a jeho rodiče a možná i jako “referenci“ pro školu, kam dítě nastoupí.
Jinak “stresování“ dítěte testováním v 5. třídě bych chápala spíš jako “na zkoušku“. Ať se děti chystají na přijímačky klidně každý rok od 5. třídy. Pak nebudou v 9. třídě stresováni tím “poprvé“. Budou už zhruba vědět, do čeho jdou. A může být i vidět posun běhěm každého roku. Ale to jsou zase jen mé idealistické představy 🙂
Nás se to týkat asi nebude, už jsme v 9. třídě. Ovšem můj názor je, že to zbytečně stresuje děti, měly by plně stačit písemky a opět dítě zrovna nemusí být na to nejlíp, bude mu špatně bolet hlava a už nepodá takové výsledky jaké by bylo potřeba. Něco jiné už je, když to dítě chce jít na gympl a už dřív než z deváté třidy a dělá přijímačky nebo jinou střední školu. Určitě s tím nesouhlasím a nevím co tím pan ministr chce dosáhnout, sortovat děti a nějak je vylučovat z možností dalšího vzděláváni na středních školách. Z jeho názorů mi je zle.
nám z toho vzešlo to, že když pak synek “ublíží“ jedné spolužačce a já mu vysvětluju, že se jí nesmí posmívat, tak mě odvětí – stejně ji nikdo ze třídy nemá rád, je nejhorší. místo aby to “klima“ třídy pomohlo proti šikaně, pro utužení kolektivu, tak spíš pěkně pohnojí tu půdu pro tyhle sviňstva. ještě mi přijde směšný, že “výsledky“ řekli dětem (9let) a rodičům ne, aby prý jako se nedívali škaredě na ty “neoblíbený“.
Na všeobecné testy zatím nemám pevný názor. Myslím, že samo dítě i rodiče vědí, jak je nebo není dítě chytré. Na druhou stranu někdy rodiče pošlou dítě na lepší školu s tím, že ono to nějak zvládne, ale ono to nezvládá. Těžko říct, jestli zrovna nějaký test na základní škole je tím správným řešením.
A teď budu reagovat spíš na radku2 než na Lien, byli jsme se školou na poznávacím kurzu Dobro a zlo a dělali jsme tam přesně co píšeš, potom jsme měli konkrétně popisovat co se nám na kom líbí a co zase ne. Když se někdo ozval, že nebude někomu pochlebovat nebo že mu nechce ublížit, tak z toho organizátoři byli docela podrážděný a nutili ho do toho. Na konci jsme šli vnoci do kostela hrát psychologickou hru s osudem a dopadlo to dost katastrofálně, asi polovina třídy to obrečela, a to jsme se měli seznamovat.. a nejhorší na tom je, že tyhle kurzy dál pokračujou, je to nechutný, byl to nejhorší školní výlet, na jakým jsme kdy byli.
tohle by mě až tak nevadilo, ale synek měl ve třídě den, kdy zkoumali “klima“ třídy. dost mě šokovalo, že děcka museli např. napsat tři spolužáky, které nesnáší, tři které mají neraděj, a pak se to sečetlo, kdo je jako nejneoblíbenější a naopak. to mi připadalo jako hnus fialovej.a dělala to psycholožka:-((
no nás se to snad letos bude týkat u obou kluků v 5 a 9 třídě oba o tom mluvili….pokud to nebude nijak ovlivnovat známky, nějak je to extra stresovat tak mi to nijak neva- já to spíš vnímám jako zjištění toho že se toho ve škole moc nenaučí 😀
myslím si že by si i děti mohli zvyknout na tyhle způsoby a nevadili by jim pak přijmačky a tak….
ale otázkou je jak to zapůsobí na děti …
O tomhle jsem teda zatím opravdu nevěděla, ale jsem překvapená a upřímně se bojím, čeho že se ty naše děti všeho v budoucnu dočkají…
Jsem psala a neodeslalo se mi to, potíže s bezdrátovým přijímačem :(.
Jen stručně, loni jsme prošli testováním 3.tříd a jestli mě paměť moc neklame (a to nevylučuju, mám to zamlžené, v práci jsem měla v té době dost husto), bylo to naprosto anonymní. Proti anonymnímu testování nemám námitek, srovnání plošně může být přínosné. Adresné testy by mi vadily, zatím nám ze školy ale nikdo nepodával info o jmenovitém testování.