Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
pedagogické dokumenty....ještě jednou prosím pomoc
Ač učitelka tak na papíry jsem nikdy nebyla….no a máme otázku Učivo v pedagogických dokumentech…ve vypracované otázce jsou učební osnovy a učební plány…nějak se v tom neorientuju
RVP vydává MŠMT a je pro všechny školky, nebo školy zš,sš
obsahuje cíle co mám děti naučit aočekávané výstupy-co má umětpři opouštění – to je standarda
ŠVP si vytváří ředitel dané mš,zš,sš
vybere to jakým směrem se chce zaměřit a jakou formou to plnit jestli školka pohádková sportovní
-také to obsahuje cíle a výstupy
no já se až orientuju tady na třídě mám třídní vzdělávací plán rozdělený do integrativních bloků, my máme na každý měsíc jeden plán
ten plán má hlavní cíl adaptovat dítě ve školce
zaměřit se co by měl během toho blogu zvládnout, znát…jména kamarádů, poznat své věci, pohybovat se ve školce….mám tam vlastně i to JAK ho to chci naučit jakou formou písničkou básničkou, hrou, povídáním…..
no se ztrácím tak kde jsou ty osnovy a plány to je staré označení a splývá to že vlastně ŠVP- OSNOVÁM A TVP-PLÁNY
UČITELKY ZE ŠKOLY pomoooooc jak to máte vy a co to obsahuje…příklad pro blbé pro představu by se hodil…
no asi se budu muset začít věnovat i tomu mám v tom guláš..jenže já to tak nerada dělám já jim to vždy podškrtnu a radši pracuju s dětma…
RVP udává školám jakýsi rámec, což je zřejmé už z názvu, podle něj si škola tvoří svůj ŠVP. Ten rámcový obsahuje několik základních částí. A, B – nějaké úvodní ustanovení, C – charakteristiku pojetí, klíč.kompetence, průřezová témata,rámcový učební plán, D- pro žáky se spec. vzděl.potřebami. Hodně důležitá část jsou klíčové kompetence (k učení, k řešení problémů, komunikativní,…) – jsou důležitější než učivo samotné. Gestor RVP je Národní ústav odb.vzdělávání.
Osnovy bez ohledu na specifika školy byly vydávány dříve. Místo nich je teď vydán pouze rámec (RVP), podle něho si škola má vytvořit ŠVP.
učební plán – vyčet vyuč.předmětů, počet hodin v týdnu, které jim věnuješ
uč. osnova – zákl.pojetí předmětu, cíle výuky, metody práce,…
na základě uč.plánu a osnov si zpracuje učitel tématický plán výuky
V RVP se myslí i na uč.plány a osnovy – zase ale jen RÁMCOVĚ, konkrétní podobu stanoví ředitel po poradě s učiteli.
doufám, že ti to k něčemu bude, chtěla jsem napsat takovou hierarchii, aby sis to v hlavě mohla roztřídit, učitelka ale nejsem
Na tohle téma jsou dobré skripta od Otto Obsta – Didaktika sekundárního vzdělávání, jsou ale také napsané velice nechutně(odborně)
markittka.p