Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
→ Přejít na vyhledávání v archivu diskuzí.
náhrada poštovného při nevyzvednutí balíku
prosím o radu,
mám bazárek s dětským oblečením, posílám zboží i na dobírku, protože někteří nakupující mají obavu, aby předem neposlali peníze a pak nic neobdrželi, což v dnešním světě chápu. Ale nastane problém, když si balík nevyzvednou, ten se vrátí zpět a já jsem chudší o poštovné což je kolem 100 Kč. Mohu požadovat zaplacení poštovného a jaké jsou donucovací prostředky? Mám od nich potvrzenou objednávku s adresou a pokyny o zaslání na dobírku, což by jako podklad pro obchod mělo stačit.Na tuto činnost mám živnost. Má s tím někdo zkušenost? Oblečení mám za symbolické ceny a tak mě tyto případné vícenáklady zatěžují finančně.
dík za radu Erika
Eriko,přidávám se k ostatním,na dobírku neposílat..jak už holky psaly,na MMB mají i ověření obchodníci,že na dobírku neposílají a přesto u nich maminky nakupujou..nevezme jedna,vezme jiná a pokud máš symbolický ceny,tak je to ještě lepší..prostě si dej do prodejních podmínek,že po špatných zkušenostech na dobírku neposíláš a děkuješ za pochopení..a kdo bude o určitou věc stát,tak zaplatí bez problémů předem na účet..držím pěsti:)
Eriko, tak já bych na dobírku teda neposílala. Je mi jasné, že chceš lidem vyjít vstříc, ale doplatíš na to jenom ty. Lehce se totiž stane, že zrovna v tu chvíli ty penízky nemám a balíček prostě nevyzvednu. Platba z účtu na účet je nejlepší.
Vymáhat poštovné nejde. Jak to chceš dokázat? A kdo by se tím zabýval?
Je to smutné, ale být tebou posílání na dobírku zruším.

Eriko, tak možná tahle zkušenost se pro tebe stane důvodem, proč nakupujícím na dobírku opravdu nepřistoupíš… Ono je tohle celkem časté, maminky na MMB kupují právě proto, že nemají peněz nazbyt a když se vyskytne nečekaný výdaj, snadno se oželí balík, k němuž nemají žádnou vazbu… Bojím se, že vymáhat poštovné není nic snadného, dotyčná může argumentovat čímkoliv včetně toho, že oznámení o balíku vůbec nedostala.
Myslím jako Marika, že když nenakoupí ty s touhou po dobírce, nakoupí jiné. On opravdu skoro každý má na MMB v podmínkách, že na dobírku nezasílá a myslím, že i tak má zákazníků přiměřeně.
Eriko, chodím na MMB a marně tápu, která maminka má v podmnínkách, že zašle zboží na dobírku, možná jsem na takovou maminku ještě nenarazila……..pokud máš takovou špatnou zkušenost, dej si do podmínek, že na dobírku nezasíláš a nebo až po nějakých pár nákupech……….nebo žádej poštovné předem………..víš, nenakoupí maminky, které chtějí dobírku, nakoupí jiné:-)
Tak naposledy se mi to stalo u paní, která u mne nakupovala potřetí a před tím bez problémů vyzvedla. Většina maminek mi napíše, že buď na dobírku nebo nic……Tak se snažím vyhovět, abych něco vydělala :-))
Erika
Eriko, určitě bych na dobírku neposílala nebo aspon těm, co u tebe nakoupí poprvé……..třeba kdyby už to byl třetí obchod s jednou a tou samou paní, tak prosím, ale na dobírku prostě ne:-)
Nejlepší je bezhotovostní převod:-)
Zeptejte se i vy
Napište nám, na co byste se chtěli zeptat a třeba i proč vás to zajímá:
Váš dotaz předložíme našim čtenářům formou článku nebo se zeptáme za vás fanoušků na facebookové stránce Děti – péče, zábava, vzdělávání. Na e-mail, který jste ve formuláři vyplnili, vám pošleme zprávu, jak s vaším dotazem naložíme.
Jméno uvádějte prosím v takové podobě, ve které může být zveřejněno.