Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Máme žáky třetí bé... (a, c,...)
= přejmenovaná diskuze Prvňáčci 2010/2011
Protože nám ty děti strašně rychle rostou a protože tu je už prvňáčkovských diskuzí povícero a protože mi ten původní název už přišel “nelákavý“, přejmenovávám diskuzi a doufám, že se zase ozve někdo, kdo má doma tento rok (2012/2013) třeťáka.
PS: Postřehy ostatních jsou i nadále samozřejmě vítány!
Petro , i ode mne gratulace k určitě krásnému vysvědčení 🙂
Třídní schůzky máme 4 x do roka, plus konzultace, kdo jak chce.I když si myslím, že tentokrát byly ty třídnické fakt trošku pozdě…za to ale příjemné 🙂
biovirusko, prima, doufám, že se ozveš častěji 😉 K jedničkám gratuluju – taky očekáváme takové vysvědčení.
Docela mě překvapuje ten termín schůzek. Na místě učitelky bych z nich v tuhle dobu nebyla vůbec nadšená… Kolik jich během roku míváte?
Také mám třetáka, tedy třetačku 🙂 zrovna jsme přišli z třídních schůzek ( budeme mít samé jedničky), ale dcerku musím trošku pozlobit, ať to nemá tak lehké.
Jinak jsme bez problémů, učitelka spokojená :-)))
makineo, omlouvám se, že píšu zase až teď, já tu tvoji reakci pak v předvánočním šrumci přehlídla.
Ještě teda k tomu Ježíškovi – Anička nám vehementně tvrdila, že ví, že dárky dávám pod stromeček já, když jdou krmit zvířátka do lesa (no, měla pravdu), ale vzápětí začala mohutně řešit dopis Ježíškovi atd., takže bych řekla, že to má tak nějak napůl. tak jsem jí to kouzlo ještě nechtěla brát a řekli jsme si, že nějaké dárky tam dáváme my, ale něco je možná od Ježíška. Nijak víc to řešit nepotřebovala. Za zvířátkama jeli dopoledne a žádné dárky se pod stromečkem neobjevily. Než jsme zamkli odpoledne pokojíček, tak jsme tam všichni nanosili, co jsme měli připravené. No a manžel pak musel kmitat, když byli holky ve vaně – Anička dostala kolo, tak to byla celkem bojovka dostat je domů nepozorovaně 🙂
Co morče? jak se jmenuje? ajak se u vás zabydlelo?
******************
Nikdo další se třeťákem se tu nevyskutuje? Nebojte se, ozvěte se 😉
Petři, jak to myslíš s Ježíškem? Jestli Magdalenka věří?
Ne. Už myslím loni (nebo to bylo předloni?… spíš loni) jsme jí řekli pravdu.
Zeptala se přímo, nenechala se odbýt řečmi typu… že to nikdo neví, jestli Ježíšek existuje a že kdo chce tak věří… Ale jakmile jsem jí to řekla, tak byla trochu zklamaná a říkala, že jsem jí to neměla říkat. ale ona už i plánovala, jak se od stromečku ani nehne, aby viděla, jak to tedy je.
Pokud myslíš ohledně dárků… tak si přeje dotykáč (dám jí svůj a ona mi pak dá její – nový se mi kupovat nechce, když oba fungují – ale vím, že bude mít velkou radost i tak a mně je to fuk jaký mám), pak si přála Barbie vlasový design, potom mám pro ni od A. Lindgrenové Ronju – dceru loupežníka, balíček drobností (nálepky, dvd apod.) a jako hlavní dárek morče i s klecí. Už jsem jí to odsouhlasila, ale netuší že bude už pod stromečkem. to bude radosti.
A co u vás?
Marinado, dík za povzbuzení 😉 tak uvidíme, jestli to i u nás sepne, zatím se teda dětská zvídavost projevuje jen v oblasti sexuální výchovy 😀
S tím povzdechem – to jsme si zrovna nedávno říkaly s kamarádkou, jak někdy u úloh trpíme a říkáme si, jestli je vůbec možný, že jsou ty naše holky tak natvrdlý. No a přitom jsou obě jedničkářky, tak si i říkám, jak to u úloh asi vypadá jinde.
makineo, u nás je nejvíc v kurzu čtení, u knížky by vydržela snad celý dny. Nedávno si vyloženě vyškemrala objednání knížky z Albatrosu (ve škole dostávají letáky). Mám takový pocit, že trochu zafungovalo i to, že jsem jí na knížku nekývla hned, jak si řekla. Jak čte ráda, tak pořád nosí z knihovny knížky, kde je skoro víc obrázků než textu. Teď zvládla za 3 dny i “normální“ čtení o 115 stránkách a už je domluvená s kamarádkou na výměně za její knížku, která je podobná.
Vyjmenovaná slova začaly zrovna včera po M. Normálně musím přiznat, že už žádná odříkat neumím, i když myslím, že bych to napsala dobře.
Ještě jsem se chtěla zeptat, jak jste na tom s Ježíškem?
Dnes jsme byly na devítileté prohlídce (strávily jsme hodinu a půl (!!!) v čekárně, tak měří 130 cm, což mě teda překvapilo, myslela jsem, že bude mít míň. Všechno v normě, akorát se začíná hrbit, takže doporučené cvičení – tak budeme spolu, mně to taky prospěje. Jinak dostala pochvalu, že vůbec nemarodí a má tu kartu skoro prázdnou. Snad jsme to teda nezakřikli.
A co ostatní třeťáci?
Ahoj Petro,
tak přijde mi ta třetí třída taková těžší, taky mám dojem, že paní učitelka už docela zpřísnila. Přijde mi, že to je teď jedna novinka za druhou. A samé takové ty důležité věci, co se v životě hodí a používají se i v dospělosti.
Občas si s Magdalenkou doma něco zopakuju. Třeba jí dám pár příkladů násobilky nebo ji zkouším ze slovíček v angličtině.
Ale ona nějak z té školy moc odvázaná není, takže jakmile něco vyžaduje trochu víc času, tak už ji to nebaví.
Teď začly brát vyjmenovaná slova po b. Mám dojem, že to se jí v hlavě uchytilo hned.
Jinak převažují jedničky, ale sem tam se objeví i dvojka – právě když třeba něco nestihne spočítat tak rychle nebo když třeba slovíčko špatně napíše.
Taky teď začly nosívat víc i referáty. To je dobrovolné a docela ji to baví. Takže i spolu domu začínáme vyhledávat na internetu. Teď si jeden i na počítači sama chtěla přepsat. A měla z toho radost.
Petro, jo – přesně takhle to bylo, jak to popisuješ. Přiznám se k tajným hluboko skrytým myšlenkám “Panebože, jak může být takhle pitomá, že to nechápe“…a letos je to jen samé milé překvapení a baví jí to 🙂 Ono o nic nejde – každý nemusí být matikář, ale ještě neházejte flintu do žita 🙂
Marinado, dík za povzbuzení 🙂 Já to ale u Aničky pozoruju už delší dobu, ona k tomu logickému uvažování asi fakt nemá buňky. Nebo možná ještě trochu jinak, nějak u ní postrádám takovou tu touhu přijít záhadě na kloub. Když něco neví hned, tak ji to prostě nezajímá. Kolikrát na nějaké věci přijde mnohem rychleji Majda, která je o 2 a půl roku mladší. Ta zase naopak chce všechno chápat, všemu rozumět a nedá pokoj, dokud na to nepřijde 😀 Tím neříkám, že je jedna lepší než druhá, obojí má své výhody… Spíš se mi to trošku těžko chápe, že nerozumí a ani rozumět vlastně nechce (já jsem byla spíš ten druhý typ a doteď jsou pro mě komplikovanější úkoly spíš zajímavou výzvou, naopak nemám ráda takové ty mechanické věci, co se dělají pořád dokola stejně). Ale to už jsem odbočila…
Petro, nakoukla jsem ze zvědavosti do “nové“ diskuze a co se matematiky týká, cítíla jsem to loni úplně stejně – že dcera logikou moc neoplývá a matematika nebude její předmět číslo 1 (a úměrně tomu tu matiku samozřejmě i “milovala“). Letos dostali na matiku novou učitelku, stačily dva měsíce a z dětí se stali matematičtí fanatici a ta logika dceři najednou nějak sama naskočila.