Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
ŠVD: Domácí úkoly na prázdniny pro děti i rodiče
Letošní vánoční prázdniny jsou hodně dlouhé.
Zajímalo by mě, kolik domácích úkolů si děti přinesly ze školy?
A učí se přes prázdniny? Opakují?
A co vy? Pracujete o svátcích, nosíte si také práci domů?
Tak co, nechyběl dnes někomu domácí úkol?Nám úkol ne, nám ráno žalostně chyběl spánek, všem! 🙂
(Citováno od Peťka z 5.1.2015 21:47)Peťko, u nás dnes přesně obráceně 🙂 Největší spáč mě přišel vzbudit už o půl sedmé (vstávám normálně v 7, holky většinou až 7.10), pak se ukázalo, že si není tak úplně jistá, že ten úkol z matiky byl až na středu, ale sešit nechala ve škole. Nakonec si to napsala před vyučováním – jednu stránku prý stihla i sama vypočítat, druhou jí dala opsat kamarádka, protože už zvonilo.
(Citováno od Anonym z 5.1.2015 21:54)
Tak to je dobrý, opravdu úplně obrácený scenář. 🙂
Hezky si poradila a když to není každý den, tak to je v pohodě.
Tak co, nechyběl dnes někomu domácí úkol?Nám úkol ne, nám ráno žalostně chyběl spánek, všem! 🙂
(Citováno od Peťka z 5.1.2015 21:47)
Peťko, u nás dnes přesně obráceně 🙂 Největší spáč mě přišel vzbudit už o půl sedmé (vstávám normálně v 7, holky většinou až 7.10), pak se ukázalo, že si není tak úplně jistá, že ten úkol z matiky byl až na středu, ale sešit nechala ve škole. Nakonec si to napsala před vyučováním – jednu stránku prý stihla i sama vypočítat, druhou jí dala opsat kamarádka, protože už zvonilo.
Tak co, nechyběl dnes někomu domácí úkol?
Nám úkol ne, nám ráno žalostně chyběl spánek, všem! 🙂
Syn (2 třída) měl přes prázdniny úkoly z M a psaní. Bylo toho celkem dost. K tomu ještě čtení.
Učit se neučil, jenom jsem chtěla aby četl. Za prázdniny tak přečetl 2 celé knížky a třetí má rozečtenou. 🙂
Dneska jim paní učitelka nezadala žádný úkol, díky tomu, že jich měli přes prázdniny tolik.
Dcera byla úplně bez úkolů.
U nás má dcera (5.třída Montessori) jeden úkol – na mapě ČR yyznačit ta místa, kde byla, a z rubu napsat, co tam bylo zajímavého. My jezdíme rádi po Česku, tak je to celkem velký úkol, ale zase jsme si pěkně zavzpomínali, kde jsme co zažili. 🙂
Syn je v 9. třídě, ten se připravuje na přijímačky, ale o svátcích jsme ho nechali celkem dost odpočívat.
Hodně úkolů na prázdniny mi připomíná moje školní roky v totáči, kdy jsme dostali úkoly na všechny prázdniny a svátky kromě letních. Na popularitě tím škole opravdu nepřibylo… :-/
(Citováno od Rezeda z 31.12.2014 16:12)Rozedo, to je fajn úkol. Tu mapu máte nakreslenou, nebo je na tento účel nějaká speciální mapa?
(Citováno od Peťka z 4.1.2015 17:24)
Mapu máme nakopírovanou, je to klasická mapa ČR z atlasu. Před prázdninama brali ČR, tak tohle bude asi závěr :-). Taky jsme objevily s dcerou pěknou on-line hru s městy ČR, napíšou tam město a máš klepnout na slepou mapu, kd si myslíš, že město leží. Pak Ti to vyhodnotí, někdy je to celkem sranda :-). http://geography.okhelp.cz/czech/index.php
(Citováno od Rezeda z 4.1.2015 21:10)To je zajímavý tip. Už delší dobu přemýšlím, že si doma podobnou mapu uděláme a budeme si zapisovat navštívená místa. Jenže jak je toho už hodně, pořád nemám jasno, jak to koncepčně zakreslovat, abychom se v tom pak vyznali. Navíc někde byla s námi jedna dcera, jinde druhá a někde jsme byli s manželem. Díky za tip.
(Citováno od Peťka z 4.1.2015 21:36)
🙂 Dcera to nakonec pojala tak, že červeně označila místa, kde byla a pamatuje si to, a modře místa, kam by se chtěla podívat (případně i znovu, protože si to nepamatuje). Mapa se nám pěkně modročervanala. 🙂
Lucka ve třetí třídě přinesla ofocený dvojlist z jedné strany vyjmenovaná slova a pády, z druhé násobilka a sčítání,odčítání do sta. Jsem ráda,takhle jsem nemusela hledat,co opakovat,začaly jsme ve středu,rozdělily to na každý den kousek,at si mozeček začíná zvykat… dneska máme v plánu zopakovat ještě angličtinu a prvouku.
A když jsme u těch čtenářských deníků,jak to mají vaše děti? Lucka má do května přečíst šest zadaných knížek (Děti z Bullerbynu,Ferda mravenec,Mach a Šebestová,Devatero pohádek,Anička a básnička,Broučci). Do teď ráda četla,teď už jí to moc nebaví a hlavně už jí nezbývá čas na knížky dle jejího zájmu.. loni ve druhé přečetla čtyři z edice první a druhé čtení dle svého výběru a několik komiksů..to ještě čd nepsali.. Mě to přijde dost a hlavně ten výběr… třeba takoví broučci se čtou špatně i mě…. přeci jenom je to jiná čeština… na třídních schůzkách to někdo nadnesl,že to mají problém přečíst a prý kdo nepřečte,bude mít sníženou známku z čj…. tak si řikám,ještě že lucka dobře čte,ale bojím se, že jí to odradí,protože už to není její volba,ale povinnost.
(Citováno od Ivacamp z 3.1.2015 01:03)Ivacamp, to mi také přijde hrozně moc. A hlavně tedy fakt, že si nemůže četbu vybrat dle zájmu je špatně. Děti by dle mého měly mít možnost volby. Nebude paní učitelce stačit, když se na Broučky podívá na TV?
(Citováno od Peťka z 4.1.2015 17:16)Myslím,že ne. Vyloženě mluvila o povinné četbě…no nějak je přelouskáme.. ale větší problém je pak sesmolit děj,Lucka by z toho skoro napsala další knihu,vše jí přijde strašně důležité.. 🙂
(Citováno od Ivacamp z 4.1.2015 22:54)
Naší Majdě se takhle zase čtení zprotivilo povinným předčítáním nahlas 🙁
Myslela jsem, že povinná četba už dávno neexistuje, i ve vyšších ročnících myslím mívají seznam doporučené literatury, ze které si mají něco vybrat.
Moje starší dcera čte hodně a ráda, ale Broučky taky nedala, Devatero pohádek ji taky nikdy ke čtení nelákalo, zajímají ji spíš příběhy dětí v jejím věku, takže by asi taky s tou povinnou četbou moc nezabodovala.
K tomu obsahu – u té starší mají vždycky napsat 5 věcí, které je na té knížce zaujaly. Tak to možná s Luckou zkuste taky tak. Převyprávět celý příběh v pár větách je pro děti hodně těžké, ono i dospěláci s tím mají často problém vyjádřit něco stručně 😉
Tak u nás páťačka měla úkoly tak nějak úměrně tomu, co mívají během roku normálně – cca 3 cvičení do matiky a 3 do češtiny (nic extra složitýho), do Aj si vypisovala nějaký slovíčka.
Třeťačka hlásila, že má dva úkoly a nakonec se z toho vyklubala práce na půl dne – pracovní list do Aj, 2 stránky cvičení do čj, stránka v písance a ještě nějaká matika (ta teda mohla být až na středu, tak nevím, kolik toho bylo). Do toho byl ještě úkol zapsat jednu knížku do čtenářského deníku. To už teda měla z dřívějška, jen dopsala obsah, který původně nepsávali.
Lucka ve třetí třídě přinesla ofocený dvojlist z jedné strany vyjmenovaná slova a pády, z druhé násobilka a sčítání,odčítání do sta. Jsem ráda,takhle jsem nemusela hledat,co opakovat,začaly jsme ve středu,rozdělily to na každý den kousek,at si mozeček začíná zvykat… dneska máme v plánu zopakovat ještě angličtinu a prvouku.
A když jsme u těch čtenářských deníků,jak to mají vaše děti? Lucka má do května přečíst šest zadaných knížek (Děti z Bullerbynu,Ferda mravenec,Mach a Šebestová,Devatero pohádek,Anička a básnička,Broučci). Do teď ráda četla,teď už jí to moc nebaví a hlavně už jí nezbývá čas na knížky dle jejího zájmu.. loni ve druhé přečetla čtyři z edice první a druhé čtení dle svého výběru a několik komiksů..to ještě čd nepsali.. Mě to přijde dost a hlavně ten výběr… třeba takoví broučci se čtou špatně i mě…. přeci jenom je to jiná čeština… na třídních schůzkách to někdo nadnesl,že to mají problém přečíst a prý kdo nepřečte,bude mít sníženou známku z čj…. tak si řikám,ještě že lucka dobře čte,ale bojím se, že jí to odradí,protože už to není její volba,ale povinnost.
(Citováno od Ivacamp z 3.1.2015 01:03)Ivacamp, to mi také přijde hrozně moc. A hlavně tedy fakt, že si nemůže četbu vybrat dle zájmu je špatně. Děti by dle mého měly mít možnost volby. Nebude paní učitelce stačit, když se na Broučky podívá na TV?
(Citováno od Peťka z 4.1.2015 17:16)
Myslím,že ne. Vyloženě mluvila o povinné četbě…no nějak je přelouskáme.. ale větší problém je pak sesmolit děj,Lucka by z toho skoro napsala další knihu,vše jí přijde strašně důležité.. 🙂
Filípek neměl žádný úkol. Prázdniny a víkendy jsou na to, aby si děti odpočaly. Přesto jsme s Filipem opakovali – jen psaní a uvolňování ruky. Psaní ho moc nebaví (protože mu nejde podle představ) a volno bylo opravdu dlouhé.
My dospělí jsme pracovali (zrovna jsem odeslala poslední práci). Protože termín nepočká a neptá se, že zrovna děti mají volno, nebo že jsou Vánoce…
Ale užili jsme si to hezky i tak.
U nás má dcera (5.třída Montessori) jeden úkol – na mapě ČR yyznačit ta místa, kde byla, a z rubu napsat, co tam bylo zajímavého. My jezdíme rádi po Česku, tak je to celkem velký úkol, ale zase jsme si pěkně zavzpomínali, kde jsme co zažili. 🙂
Syn je v 9. třídě, ten se připravuje na přijímačky, ale o svátcích jsme ho nechali celkem dost odpočívat.
Hodně úkolů na prázdniny mi připomíná moje školní roky v totáči, kdy jsme dostali úkoly na všechny prázdniny a svátky kromě letních. Na popularitě tím škole opravdu nepřibylo… :-/
(Citováno od Rezeda z 31.12.2014 16:12)Rozedo, to je fajn úkol. Tu mapu máte nakreslenou, nebo je na tento účel nějaká speciální mapa?
(Citováno od Peťka z 4.1.2015 17:24)
Mapu máme nakopírovanou, je to klasická mapa ČR z atlasu. Před prázdninama brali ČR, tak tohle bude asi závěr :-). Taky jsme objevily s dcerou pěknou on-line hru s městy ČR, napíšou tam město a máš klepnout na slepou mapu, kd si myslíš, že město leží. Pak Ti to vyhodnotí, někdy je to celkem sranda :-). http://geography.okhelp.cz/czech/index.php
(Citováno od Rezeda z 4.1.2015 21:10)
To je zajímavý tip. Už delší dobu přemýšlím, že si doma podobnou mapu uděláme a budeme si zapisovat navštívená místa. Jenže jak je toho už hodně, pořád nemám jasno, jak to koncepčně zakreslovat, abychom se v tom pak vyznali. Navíc někde byla s námi jedna dcera, jinde druhá a někde jsme byli s manželem. Díky za tip.