Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Český jazyk ZŠ poradíte 🙂
Nevíme si rady s češtinou 🙁
Žabák Qak pobýval ve škole tak dlouho, že se až naučil číst. U žabáka to můžeme pokládat za chorobu, protože choroba je něco, co není normální. A sotva se někdo odváží tvrdit, že je normální, aby obojživelník uměl číst. Čtení onemocnělý žabák si přečetl noviny. Tem se naneštěstí dověděl, že všechny žáby jsou u nás zákonem chráněné. Tato vědomost z něj učinila nebezpečného tvora.
Vypište 3 slova, v nichž vyslovujeme víc hlásek než mají písmen.
Je to čtením jsem to tenkrát psala v rychlosti ,děti chtěli jíst. Správné řešení nevím dcera to odevzdala učitelce ,ale jestli to přinese domů opravené to se teprv uvidí ..
Miney – a proč něco?
Anonymní, mohla bys nám pak napsat správné řešení? 😉
Já bych napsala: uměl, dověděl, vědomost. jana231
Jen mám – možná hloupou otázku – nemá tam být spíš – “ČteníM onemocnělý žabák“ (Čím onemočněl? Čtením)
jinak mě ještě napadlo slovo – něco
🙂 Díky, tak to jsem si tipla úplně špatně 😀
Myslela jsem tak třetí – tam totiž na začátku bylo opakování učiva bě-pě-vě-mě, nebo pak pátou, kde už je bě-bje, vě-vje, mě – mně atd. 🙂
4. třída test co už umíme I -test pro první čtvrtletí
Je to v knížce v češtině ,učitelka jim to vytiskla na vyplnění.
Díky moc já nikdy češtinu moc neuměla a manžel trochu ano,ale taky na to koukal a nevěděl 🙂
A jen tak moje zvědavost – ve které třídě (ročníku) je tento úkol a jaké se zrovna probírá učivo? 🙂
(jestli dobře tipuju ;-))
Já bych dala jak píše Kukačka – Qak – čteme kvak, pak anonymní – uměl – čteme umněl a dál bych dala dověděl – čteme dovjeděl a vidím tam ještě vědomost – čteme vjedomost.
Aha tak to je díky a další slovo je – uměl? Nebo to stále nechápu ?
Třeba hned na začátku: Qak, čte se “kvak“, takže má víc písmen čtené slovo než psané.